Víc než hudba, víc než móda III.

Report z třetího pokračování Víc než hudba, víc než móda III. - Hardcore / punk proti konzumu a komerci, fiesta se odehrála 22.3. na Brněnském Yachtu za účasti kapel: Mururoa, Rapsod, Tummo, Kaosquad, Angry brigade, See you in hell, Kultra!, Earth crust dispacement (DE), Sheeva yoga, Dios injusto...
Autor: Asta a Krista
Víc než hudba, víc než móda III. - Hardcore / punk proti konzumu a komerci

Brno 22. 3. 2014

Při poslední akci v Brně v prosinci dostáváme na Yachtu leták na březnovej koncert s velmi zajímavým obsazením. Rozhodnuto je již v zimě a první jarní víkend tak vyrážíme s Kristou směr Brno. Odjezd je naplánovaný na desátou hodinu dopolední, jelikož nás v Praze mají čekat přátelé a plánujeme krátký posezení v hospodě poblíž Florence. Bohužel půl hodiny před odjezdem volá kámoš, že se zasekl na baráku a nemůže se na pivčo dostavit. Zbývá nám tak mnoho času a po odvedení našeho psíka Akouše na hlídání, vyrážíme chvilku po jedenácté. Vlak v klidu stíháme a do Prahy dorážíme něco před jednou odpolední.

Máme hlad, tak vybíráme veganskou restauraci a jelikož nám bus do Brna jede až za dvě hodiny, nebrání nám nic se pěkně nasytit. Restauraci Loving Hut vřele doporučuju, Pho vegan polívka je prostě pecka! Po krátkém bloudění ulicemi města docházíme na Florenc a čekáme na bus. Nějak dlouho… Bus ale nakonec přijede, lidi se nacpou dovnitř a můžeme dál cestovat. Zhlédli jsme film a po necelých třech hodinách jsme ve „Štatlu“. Nakupujeme a říkáme si, jak to v okolí hlavního nádraží fakt žije, všude samá divná existence, až mě jímá úzkost, hehe! Po krátkých zmatcích sedáme na tramvaj č. 12 a před sedmou jsme na Yachtu. Ještě se nehraje, ale je tu už pár skupinek punx okolo a v hospě. Kupujeme pivo a houbu a sedáme před klub. Obsazení akce napovídá, že to dnes bude dobrej, byť dlouhej večír.

Na sedmou začíná klepec Mururoa syrovej crust-grind z Písku, líbí se, týpek poskakuje mezi lidma a sál se pomalu plní. Je to takovej tavící kotlík, kterej tě rozehřeje na další námrd. Grindu se nevyhýbám, ale nějak se vněm neorientuju. Ale mám rád to spojení crustu s grindem, a tohle se dá. Zvlášť třetí písnička, u které se bohužel nevzpomenu na název, myslím že „Noha“, nebo tak nějak…. Ta mi dostává a potom taky vál „Slepé oči“. Je to hlučný, je to špinavý, je to dobrý!

Potom přišly na řadu Rapsod. Go Trash! Kapela, na kterou se fakt těšíme. Hrajou od roku 2007 s několika pauzama, naposledy minulej rok. Po počinu „Pochodeň“ z roku 2012 není pochyb, alespoň pro nás, že tahle kapela patří ke špičce u nás. Mimo týhle desky máme doma ještě splitko se Stolen Lives a musím se přiznat, že jsem je z telefonu nesmazal už přes rok. Hodnotit vystoupení týhle kapely by od nás nebylo asi úplně objektivní, vypínám a zaposlouchávám se!  Poskakuju, zahrozím si… Pro mě nejlepší „Vězeň XY“ a „Vrhejte pochodeň“. Bylo to dobrý, na rozdíl od poprvé co jsme je slyšeli na akci u Komárova na Berounsku cca před třemi lety, kde byl divnej zvuk a víc mě tam brali třeba Kraost, když hráli ještě se zpěvačkou.

Na řadu přichází  Tummo, místní borci, hrající hácéčko do metalu. Viděl jsem je November Chaosu vol. III v Hořovicích a taky ve Vodňanech na Festě. Z kompilace „Brno stále v plamenech“ se mi líbí písnička „Hlídač“, ale jinak to není ´my cup of tea´. Sedáme do hospody, prohlížíme výzdobu, letáky z akcí, který na Yachtu proběhly a kupujeme novou Orbu, Středověk a desku Hibakushy „Morula“ z 2006, sedmipalec split Controlled Existence s Alea i Acta Est a dvě kazety kapel, které znám opět jen z brňenskýho výběru –  Morsa a Bombatölcser – mj. tam se mi moc líbí. Hlavně Bombatölcser se záhrobním ženským zpěvem. Ještě jsem si desky ani kazetu nepustil, právě jsem se vzbudil, ale těším se, až se v klidu zaposlouchám. Za zmínku stojí taky výzdoba stěn za distrama se super kresbama postaviček a s komentáři typu: „Ty Vlasto, jsem ti z toho celá hin!“ nebo „Holky máte nějakej koks?“. Fakt jsme z toho s Kristou taky celý hin a jdem si pro pivko, za břicha se popadajíc :-).

Po Tummo přichází Kaosquad, kluci z Blatný. Vypadá, že už mají trochu upito, ale alespoň je na co koukat, zvlášť když zpěvákovi neustále padá mikrofon při zvučení, je sranda. Akorát že zvučení nakonec trvá skoro půl hodiny a celá akce se začíná dostávat do skluzu, začínám z nich bejt lehce zpruzenej. Těžkej grind a tohle mi fakt nesedí. Přece jen je to otázka vkusu a pro jiný to může být fajn, já to nežeru, sorry! Posloucháme dvě tři písničky a jdeme si dřepnout na trávu ven. Začínám být ovíněn, venku dřepíme v trávě, kecáme, kouříme… a čekáme na Angry Brigade.

Angry Brigade jsme naposled slyšeli při jejich turné k deseti letům v Plzni v Kapse, osobně se mi líbili, hrají rychle, řízně crust – punk. Paráda, tohle můžu. Kapela z ex Zelených kanibalů, Exekuce, Dread 101 a mnoha dalších projektů. Na pódiu si zpěvák hraje s publikem, posílačka mikrofónu a přes všechnu rivalitu Praha – Brno si to tu lidi společně užívají, křepčí, zpívají. Hudba spojuje a tak to má bejt, žádný hranice, žádný kecy, just punx!

Po AB nastupují pořadatelé See You In Hell, pro mě osobně téměř nejlepší kapela večera, za poslední 2 roky jsme s nimi měli tu čest několikrát, ale musím říct, že dnes se mi líbili nejvíc. Zahráli klasickej set, vály z poslední desky Jed, střídaly starší, došlo taky na cover Radegastu „Pověz žes tam nebyl/Vlajka“, kterej vyšel na split kazetě s Homoconsumens v roce 2003. Skoro  celej set hostovala za mikrofonem Jana, kterou můžete znát třeba z kapel Pripyat nebo současně Morsa, což bylo příjemný zpestření, již tak příjemného večera. I u lidí měli do tý doby asi největší ohlas, lidi zvěřili, střídali se o mikrofon, nejedna pěstička se skvěla ve vzduchu. Během jejich produkce prohodil kytarista Filip poměrně zajímavou průpovídku, kde odsoudil lidi, kteří se na návštěvu dnešní akce vykašlali s tím, že dojdou až v červnu na Contrast Attitude! Pokud je na tom něco pravdy, tak mě tenhle přístup dost zaráží, tyhle lidi by si zasloužili nucenej odsun do Plzně, kde by si o takových koncertech mohli nechat zdát jen v hodně divokejch snech.

Okolo půlnoci obsadili podium rožnovští Kultra! No musím říct, že pro mě docela zklamání, ačkoli popisek představující kapelu, napovídal změnu stylu, její razantnost mě poměrně překvapila. Současná Kultra! mi připomíná nedávno to zabalivší Ravelin 7, kteří taky koketovali s elektronikou. Neříkám, že to není zajímavý sound, ale přiznám, že nic moc pro mě. Tudíž dáváme snad jen jednu písničku a jdem se provětrat ven, kde již celí nedočkaví vyčkáváme Earth Crust Displacement, který jsme viděli v sprnu na festu More noise for life, kterej dělá Péťa z Aback rec. a Life Posession. Doporučejeme! ECD zde byli jedna z nejlepších kapel.

ECD rozbalili svůj bordel okolo půl jedný a pro nás byli jednoznačně kapelou večera.  Od jejich srpnovýho vystoupení se udála změna v sestavě, a sice za mikrofonem, kterej teď třímá chlápek místo sličné slečny. Inspirace ECD je na první poslech jasná, dis-noise spolky typu Disclose nelze zapřít. Jejich set je námrd od začátku do konce, hluk a energie musel zasáhnout každýho v okolí kilometru, prostě paráda. Debilní je, že musíme odejít ještě před koncem jejich setu, jelikož musíme sypat na nočku, abychom stihli noční bus do Plzně. Ještě debilnější je to, že tak kvůli skluzu přicházíme o poslední dvě kapely, což byla Sheeva Yoga a Dios Injusto. Nás zamrzela hlavně SY, protože to byla jedna z kapel, kvůli kterým jsme se na tuhle akci vydali, nu což v dubnu je děláme v Podluhách u Hořovic spolu s dalšími, tak si to vynahradíme (lehká reklama hehe).

Mastíme na vlak a v uších mi trochu zvoní, do Plzně přijíždíme na šestou ranní, unavení, ale spokojení, že jsme zase vyrazili a neseděli doma na prdeli. Všem co jsou líný a nejezdí nikam, nechť upadne! Hehe!

Asta a Krista

24.03.14 09:29

**************************************