ELECTRONIC WITCHCRAFT

ACTIVE MINDS / SATANIC MALFUNCTIONS - split LP
JOHNY FOXTER / SHITSYSTEM - split 8"

Koncerty Říjen 2014

Reporty ze tří koncertů, které jsem navštívil během října. Tím prvním byla B-day party destruction III v pražské Modré vopici za účasti kapel: EVIDENCE SMRTI, GENOM BASTARD (SK), PROPAGANDA, JONESTOWN, MÖRKHIMMEL, SLAVERY, FEAR OF EXTINCTION. Poté následovaly dvě akce v plzeňské Pohodě. Fast attack vol. 1, kde zahrály RESTRICTION, LIVER GARNISH a benefiční koncert Koczcore vol. ll.: ČLOVĚKOK, STANDARD 13, SOMETHING LIKE, WOUNDEAD KNEE...

11.10.14 – Praha (Modrá vopice) - B-day party destruction III

Chvilku před šestou hodinou odpolední mě před barákem vyzvedává Pes s Kristou jejich bílou škodověnkou. Než najedeme na dálnici, zastavujeme se v Černicích, kde nabíráme čtvrtého člena posádky Zmrzku a můžeme vyrazit. Ze začátku cesty nás doprovází déšť, ale naštěstí nic drastického. V Praze v Modré vopici jsme něco kolem osmé hodiny a na pódiu už to zvučí domácí FEAR OF EXTINCTION. Chvilku to ještě trvá, než odpálí svůj set a protože je venku vcelku teplo, tak posedáváme na pohovkách před klubem. Jakmile zazní první tóny FOE utíkáme dovnitř. Tuhle bandu slyším po delší době a je to opět masakr! Znějí nové song, jejichž začátky jsou víc hardcore, ale za pár okamžiků se na tebe vysype brutální buldozér v tradici DOOM či DISCHARGE, který kapela valí už od začátku jejich existence a jde jim to setsakramentsky dobře! Parádně na frázovaný vokál, přesně jak to psal Iny v poslední Trhavině: “když se někdo jmenuje Vokál, jde mu to z hrdla asi úplně samo“, haha. Jsem rád, že nechybí hitovka “Angry voices“, kterou nalezneš na splitu s MARCH OF THE HORDES a na závěr cover od DOOM. Zvuk mají naštelovaný, tak, že tě sfoukne jak svíčku a rozemele na prach, jen ty lidi nemusely stát tak zaprdle vzadu. Od doby co jsem je slyšel naposledy, opět nový člen na postu basy. Čtyři struny teď drtí Karlos, kterého můžeš znát z kapel CLIMAX, SANITÄR nebo KAAR. Kluky ze Sázavy PROPAGANDA jsem naposledy slyšel před dvěma lety v Plzni. Mezitím jim vyšel parádní singl u Phobia records a taky, že jsme se dočkali několika songů z něj, včetně staršího kusu “Slzy kříže“. Oproti FOE, hrají míň nahlas a celkově je zvuk čistší, svižný crust-punk. Stejně jako před dvěma lety zařazují do play listu cover od VICTIMS a na závěr “Aces of space“ od MOTÖRHEAD. Jako třetí na podiu eviduji EVIDENCI SMRTI. Jak jinak než parádní crusťárna s metalovými prvky a parádním výrazným vokálem. Při některých válech mi běhá mráz po zádech, pro tuhle kapelu mam prostě slabost. Znějí songy jako “Záblesk“, “Amen“, “Hlad“ nebo “Vězni“. Pod pódiem to už mírně zhoustlo. Už se nemohu dočkat split EP s parťáky BRÜNNER TODESMARSCH. Další pražskou kapelou jsou pekelníci MÖRKHIMMEL. Slušná metalová vložka s temnou atmosférou, dnes mi ale jaksi moc nesedli. Set ukončují provařenou hitovkou ze stejnojmenného LP “Sheep in the labyrinth“. Po nich nastupují GENOM BASTARD ze Slovenska. Na tuhle sebranku ze Šuran jsem byl hodně zvědaví. V kapele najdeš lidi z MASSMORD. Nástrojové obsazení kytara, bicí, vokál a bez většího otálení do nás hrnou hrubý d-beat punk, který se pozdává většině punx v klubu a tak se i trochu zvěří, zpěvák se ocitá nad hlavami crusties. Pokud by tě to zajímalo na bandcamp najdeš jejich pěti-skladbový demo k poslechu. SLAVERY z Prahy jsem slyšel na jednom z jejich prvních koncertů na Punx pinicu 2013 a to zrovna nebyli v nejlepší kondici. Od té doby ušli celkem slušný kus cesty a teď na nás z repráků hrnou porci poctivého crust-punku s hrubým vokálem, dost milé překvapení. Dnešní vypečený večírek uzavírají kladensko-pražští JONESTÖWN. Dnes prý po dlouhé době střízlivý, haha. Dáváme několik songů a pak už je na čase vyrazit na zpáteční cestu, je něco před druhou hodinou ranní. Průjezd Prahy si ještě jakž takž pamatuji, ale pak zavírám klapky a vytuhávám. Někdy kolem čtvrté hodiny ranní vysedávám na Jižním a šlapu si to k domovu. Parádní koncert, play list nabitý jak hovado a to ještě měli hrát BETON, škoda, ale to už by se jelo asi až do rána, haha.

17.10.14 – Plzeň (Pohoda) – RESTRICTION, LIVER GARNISH

Dnešní akci v Pohodě má pod palcem Ruda, který hraje na kytaru v kapele, kterou momentálně dáváme dohromady. Název koncertu zní jasně “Fast attack vol. 1“, původně měli zahrát i LAHAR a my s naší kapelou, ale zatím zůstáváme zalezlí ve zkušebně, tak třeba příště. Domů z práce se vracím někdy kolem půl deváté, rychle do sebe házím jídlo a hurá na koncert. S Věrkou se na místo činu dostáváme někdy lehce po deváté, to když zrovna zvučí LIVER GARNISH. Jsem mile překvapený, kolik přišlo lidí, plus-mínus třicet hlav. Z počátku jsem měl trochu obavy, aby to nebyl průser, ale nakonec to dopadlo dobře. LIVER GARNISH jsem naživo neslyšel už nějaký ten pátek. Od posledně proběhla změna na postu zpěváka. Mikrofon teď třímá Wix, kterého můžeš znát ze Sušických kapel AZID nebo NEVYHROŽUJ! Není to tak dávno co LG vyšlo split EP s budějovickými HIROSHIMA NIGHTMARE, kdyby ho náhodou ještě někdo neměl, jeden zaprášený kus se mi válí v distru. Dnešní zvuk není úplně ideální. Věrka to celkem trefně vystihla: “jakoby to nelezlo ven“, což je škoda. Chaotický hc-punk/violence s krátkou stopáží a ve vysokém tempu. Vždycky jsem se v jejich songách blbě orientoval, ale vždycky valily svojský přístup! Zazněl i parádní song “Vnitřní pře“, ten vokál při slovech “tys tohle zavinil… tys tohle způsobil“ je naprosto super a válec “V co?“ je taky pecka! Druhou a zároveň poslední bandou jsou borci z Ostrova nad Ohří RESTRICTION. Chvilku tu druhou kytaru brousil i sám pořadatel dnešní akce, ale to už je pryč, teď už to valí jen na jednu kytaru. Bubeník a kytarista svého času působili v ŠANOV 1. Zvuk je super, má to koule. Na zvukovce zní “Victim in pain“ od AGNOSTIC FRONT a pak ještě jednou v průběhu setu. Z reproduktorů se line parádně odsýpající thrash/hc-punk s energickým vokálem. Jediné co je škoda, že hrají tolik coverů, např. AGNOSTIC FRONT, MINOR THREAT, KRITICKÁ SITUACE nebo SUICIDAL TENDENCIES, kde si v refrénech zahostoval Ruda. Z vlastních věcí zní jen pár pecek jako “Nukleární křest“, “Dialog z barikád“ nebo “Nezvratný osud“.  RESTRICTION mají v plánu vydat split EP s COMMODORE 64, na kterém by se měl malou měrou podílet i RZ records, tak buď ve střehu! Po koncertě chvilku klábosíme, dopíjíme moky a pak se pozvolna rozcházíme k domovům.

25.10.14 – Plzeň (Pohoda) - Koczcore vol. ll.

Druhé pokračování benefičního koncertu Koczcore vol. II., který se odehrál v sobotu 25.10., v plzeňském klubu Pohoda. Výtěžek z koncertu, který byl nakonec něco kolem 5000,- byl věnován Svobodě zvířat – Sekci na ochranu koček. Tato sekce se věnuje problematice zejména volně žijících koček. Ve většině případů jsou to opuštěné, bezprizorní, týrané a zraňované kočky, které žijí v blízkosti našich obydlí, na sídlištích, v areálech škol, nemocnic, školek, výrobních podniků atd. Jejich cílem je zlepšit humánní přístup k opuštěným zvířatům v Plzni, v tomto případě především ke kočkám. Bližší info zde: http://www.kocici.cz. Mám radost, že to kluci a holky po prvním ročníku nezabalili a doufám, že se všichni sejdeme zase za rok. Na stolech byly letáčky Svobody zvířat, takže koho to zajímalo, mohl si o tom zjistit trochu víc. Kromě vstupu si mohl benefit podpořit i koupí pokrmu nebo mletého kafe. Začátek byl ohlášený na sedmou hodinu večerní a prý, že se bude začínat na čas. Takže v sedm jsme na místě, ale jak už to tak bývá, začátek se skoro o hodinu posunul. Hlavním problémem byl nazvučení zpěvů. První hrají ČLOVĚKOK, který před časem ohlásily konec, ale valí to zvesela dál a asi definitivně odkoply myšlenky na rozpad kapely. Kytara a bicí, které doplňují dva přeřvávající dívčí vokály. Nezní to špatně, ale dokázal bych si tam představit i basu. Speciálně na dnešní koncert si vyrobili kočičí škrabošky. Po koncertě se moc nezdržují, protože za pár hodin mají odehrát set ve Zruči nad Sázavou na Sucháčovo Hujerovinách. Druzí hrají STANDARD 13, kteří spolupořádají akci a hráli i na minulém benefitu. Hudebně to zrovna není šálek mého kafe… hardcore, nu-metal hybrid až s androšským, dřevním zvukem jako bych se přenesl o několik let dozadu.  SOMETHING LIKE je hardcore grupa od Tachova. Slyším je snad po sedmy letech, je to možný, že to tak letí. New-school hardcore s těžkými metalovými riffy. Za bicíma a za mikrofonem už je někdo jiný než před lety. Těšil jsem se na “Hardcore unity“, ale ta bohužel nezazněla, tak snad jindy. Poslední hrají WOUNDEAD KNEE z Prahy na které jsem se těšil nejvíc a taky, že je konečně uslyším na živo. Rychlý thrash/hc-punk s dívčím vokálem, který ti dá co proto. Před časem jim vyšlo splitko s CONQUESTIO, což si možná zaregistroval. Šlape jim to dobře, takže spokojenost s jejich setem, parádní tečka za dnešní akcí. Po dohrání kapel různě debatujeme, samozřejmě, že o těch největších moudrech. Když se najednou zjeví týpek se Španělkou, přisedá k baru a party může začít, haha. Vysedáváme skoro do druhé hodiny ranní, ale pak už se pozvolna hlásí únava a je na čase to zapíchnout.

27.10.14 23:11

**************************************
**************************************