ELECTRONIC WITCHCRAFT

ACTIVE MINDS / SATANIC MALFUNCTIONS - split LP
JOHNY FOXTER / SHITSYSTEM - split 8"

TRHAVINA #4

Počet stran: 228

Přestože má Trhavina s pořadovým číslem čtyři něco přes 220 stránek a její čtení ti zabere několik dní, tak si stále udržuje svojí čtivost. Dovolím si napsat až revoluční charakter. Téměř po každém přečteném článku, rozhovoru nebo recenzi mám chuť do něčeho se pustit, zjisti si o tom bližší informace, poslechnout si danou kapelu nebo sehnat desku. Stránek k přečtení je opravdu mnoho, ale jakmile jsem časák položil na stůl, už mi cukala ruka, abych se k němu zase vrátil. Pravda, na tuhle tučnou bichli jsme si museli chvíli počkat, ale výsledek předčil všechna očekávání. Co na tom, že některé články jsou staršího data, když jsou psané čtivou formou, obstojí i zkouškou času. Ostatně v úvodníku stojí: “TRHAVINA je a chce a být nadčasovým časopisem“. To jak se jí to daří, musí posoudit každý posoudit sám. Pojďme na obsah. První vyzpovídanou kapelou jsou skotští anarcho punkáči OI POLLOI. Jedná se o převzatý rozhovor se zinu Razorcake #55 a jen mě utvrzuje v tom, že jsou to stále stejný punkáči jako před lety, na otázky odpovídal zpěvák Deek. Následuje několikastránkový tour report GRIDE, kteří se v roce 2010 vydali za velkou louži a odjeli tour s grindery P.L.F. Barvitě popsané zážitky z cest s hojnou fotodokumentací, tady se určitě nudit nebudeš. Různě po čísle jsou rozesety další rozhovory. Otázkám se nevyhnul budějovický kolektiv NAAB, který pořádá koncerty s pestrým žánrovým obsazením. Hardcorový uragán ze států ASSHOLE PARADE, pokud si to ještě pamatuješ, mohl si je vidět živě na PFOD 2009. Krátký výslech americké bandy, s krkolomným názvem AHLEUCHATISTAS a já jen doufám, že jsem to opsal správně. Rozhovory ještě dozajista nekončíme, další kapelou, které jsme mohli nahlédnout pod pokličku, jsou tuzemští TAHALIDOMIDE, kde na otázky odpovídal zpěvák Kozel. Všechny fandy rychlého hardcore potěší povídaní s ANDREW NOLANEM, kterého můžeš znát z amerických kapel THE ENDLESS BLOCKADE, COLUMN OF HEAVEN nebo PICK YOUR SIDE. Němce SS20 můžeš znát se split EP s FAN ZUI XIANG FA případně split 10" s DEMERIT. Pod drobnohled se dostal i Ondra Ježek, který provozuje nahrávací studio Jámor a krom toho hraje v OTK. Dozajista nejrozsáhlejším výslechem je povídání se Skuldou, kterého určitě znáš nejméně z 625-ti kapel, například SHEEVA YOGA nebo PRÜGELKNABE. Rozhovory jsou proleženy články na nejrůznější témata. Ničivá historie jaderných zbraní v kostce, nahlédnutí do historie francouzského anarcho punku, kde dozajista narazíš na spoustu neprobádaných kapel. Článek pojmenovaný “Boj s přízrakem apokalypsy“, je věnován hnutí, které vzniklo někdy v polovině dvacátého stolení a usilovalo za úplné nukleární odzbrojení. Historie obskurního spolku MELT BANANA z Japonska, která má na kontě nepočet různorodých nahrávek a s největší pravděpodobností nebude po chuti každému. Pokud ti něco říká britcore  a osmdesátá léta, tak ti dozajista přijde vhod historie legendární thrash hardcore kapely RIPCORD. Profil amerického malíře Paula Jacksona Pollocka neboli Jack Kapač. Historické ohlédnutí za československými podzemními tiskovinami 90. let, které napsal Filip Hell, kde volně navazuje na článek o fanzinech z druhého čísla třaskavého plátku. Stejně jako v předchozích číslech i tady se našel prostor na recenze filmů a knih. Konečně jsme se složitým obsahem prokousali k nosnému tématu čtvrtého čísla a tím je “Vinyl a jeho sběratelství“. Na několika stránkách nahlédneme pod pokličku sběratelů vinylů, pro které mají pochopení jen podobně postižení maniaci a třeba já si po přečtení řádků, říkám, ještě na tom nejsem tak zle, ale uvidíme za pár let, haha. Možná bych tohle měl dát přečíst mojí přítelkyni, aby si o mě nemyslela, že jsem takový magor, haha. Nicméně zajímavý čtení pro vinylové fetišisty. Závěr jak už to tak bývá, patří recenzím, kterých se v tomto čísle sešlo opravdu nespočet a skoro bez výjimky jsou rozebrány do poslední součástky. Ufff, pokud ti tohle přijde málo, pokus se nepsat fanzin s větším počtem stránek.

09.11.14 21:26

**************************************
**************************************