HLASATEL #2

Formát: velikost EP
Počet stran: 228

Tak jo! Druhé číslo HLASATELE je za mnou a musím říct, že oproti jedničce se tenhle sympatický plátek posunul zase o kus dál! Obsah fanzinu mi naprosto sednul, velmi poutavé a rozmanité čtení. Leckdy podávané se sarkastickým nadhledem, zvlášť Pavlovi štiplavé otázky v rozhovorech, haha. Vždy, když jsem se ponořil do čtení, jakoby se čas kolem mě zastavil, hltal jsem stránku za stránkou a ne a ne přestat. Když jsem poprvé uviděl titulní stanu, šel jsem do kolen, naprosto vtipná, trefná kresba od Tofu Thrashera, pokud se to někoho dotklo, tak jedině dobře, haha. Formát druhého čísla je o velikosti EP. Hudební přílohou je split flexi 7“ dvou stálic českého hc-punku ZEMĚŽLUČ / GRIDE. ZEMĚŽLUČ ve svých dvou punkových výstřelech servírují, celkem pravdivou výpověď o dnešní společnosti, text “Mám pocit“ je parádní. GRIDE se prezentují v tom nejvyšším tempu, jak je u nich dobrým zvykem, jeden vlastní válec plus cover od BRUTAL TRUTH. V celém čísle se to hemží rozhovory, takže pojďme na to. Začínáme výslechem chacharů MALIGNANT TUMOUR, se sympatickým chlapíkem Davem Jonesem, který před lety hrál mimo jiné i v AGNOSTIC FRONT. INNOXIA CORPORA, kteří, tak nějak v ústraní stále tvoří. Nové songy jsou k slyšení na LP kompilaci tuzemských kapel “Na krev“, které se INNOXIA účastní. Svůj prostor dostali i rebelové z INSANIA, zpověď Šotyho ze ZEMĚŽLUČE, Kelly Helliburton je přísnej týpek, který toho má na krku víc než dost, hrál v několikero kapelách jako MASSKONTROLL, RESIST, SEVERED HEAD OF STATE, CLUSTER BOMB UNIT, DEFIANCE, DETESTATION nebo P.R.O.B.L.E.M.S., to znamená další, parádní čtení. Izraelce ALERT si už snad musel zaregistrovat na některém koncertě v Čechách nebo v Evropě. Rozhovor s jihočeskou DEZINFEKCÍ, které nepřetržitě funguje už přes dvacet let a stále tak trochu v ústraní, ale o to víc opravdověji. THRASHCAT jsou z Anglie a prezentují se punk/rocnk´n´rollem, otázkám neunikl ani Lapy jež vydává dřevní fanzin STŘEDOVĚK a zpívá v podivné kapele DIVNÍ HOSTI. CULTBURGER je kolektiv lidí, kteří pořádají koncerty na Vsetínsku. Rozhovor s Večne nespokojným Viktorem, který na Slovensku několikrát do roka pořádá Nedeľný veget, s Beňěm, který už nějaký ten pátek mlátí do škopků SYIH a je taktéž vášnivým sběratelem tuzemských vinylů, s Vojtou aka Tofu Thrasherem, který se věnuje kreslení a mimo jiné hrál na kytaru v rozpadnuvších se RAPSÖD z Jihlavy. Do horkého křesla se v tomto čísle posadil Dan z TUPAK AMARU, aktuálně ROSA PARKS, poutavý, rozsáhlý rozhovor, který je rozdělen hned do několika částí. Tématem čísla jsou “labely“, úvodní slovo, vysvětlení funkce labelů a následně několik rozhovorů s fanatickými vydavateli TOTALITARIANISM STILL CONTINUES (SK), SILVER ROCKET (CZ), LOONY TUNES recs. (UK), NOISE EFFECT (GR) a HOEHNIE recs. (DE). Nechybí sekce pojmenovaná “fanzinovna“, kde najdeš několik recenzí na podzemní tiskoviny. Celý časopis doprovází jednoduchá, vkusná černo-bílá grafika se spoustou fotek. Krom výše zmíněných rozhovorů, které zabírají nejvíce z obsahu druhého čísla HLASATELE, se můžeš začíst do několika článků s různými tématy. Komiks od Montyho, který vydává fanzin ELENS. Se zápiskami z cest se pochlubily EMPTY HALL OF FAME z Libiny, kteří v září roku 2012 odjeli Evropské tour s brazilskými parťáky KACTTUS. Třídenní mini tour ŠANOV 1. Historie anarcho-punkových ICONS OF FILTH z Cardiffu a VICTIM ze Severního Irska, kteří vznikli na konci sedmdesátých let. Na několika stránkách se rozprostírá rozsáhlá, čtivá historie DEAD KENNEDYS zasazená do kontextu doby, převzato z polského zinu PASAZER, pokračování můžeš očekávat v dalším čísle. Tomu ještě předchází článek o vývoji punku v USA. Ke konci ještě několika stránková fotopříloha, no a to je tak ve stručnosti vše z druhého čísla HLASATELE a já jen doufám, že i nacházející čísla budou pokračovat v nastoleném trendu!
04.03.15 16:39

**************************************
**************************************