VA - Spalte Brno na prach

Nové kompilační LP mapující hc-punkovou scénu v Brně a okolí, můžete se těšit na 12 kapel, které vám natřesou zadek 27 peckami a k tomu tučný 36-ti stránkový booklet.

Celkem dlouho dopředu avizovaná kompilačka „Spalte Brno na prach" konečně vyšla a já nemohl odolat její koupi a tak se mi v gramofonu pěkně smaží a z reproduktorů se line destruktivní rachot. Na desce najdete celkem 27 válů od 12 kapel z okolí Brna a nutno dodat, že je z čeho vybírat, navíc všechny songy jsou nové a předtím nevydané. Nelze nezmínit monstrózní 36-ti stránkový booklet ve kterém najdete drobné info a každé kapele, jejich texty a to celé vyvedené v parádní grafice kapel. Také jsou zde zmíněné lokální fanziny a grupy, které pořádají v Brně a okolí koncerty. Kompilačka vyšla za pomoci 14 labelů v 800 kusech na klasickém černém vinylu a pak ve 300 kusech na luxusním červeném vinylu, ale teď už ke kapelám na desce. Kompilaci otevírá se dvěma vály crust-punková Evidence smrti, která tenhle rok vydala demo, muzika svižná, úderná a doplněná o vokál s odlišným frázováním než na co jste zvyklí. Druhou bandou jsou po celé republice dobře známý See you in hell se svým válem „Průzkum bojem", klasický, rychlý, nasraný vál v podání této kapely. Po nich nastupují MacGyver, kteří od předchozích kapel výrazně liší svým více do punku střiženým projevem, doplněný o melodický vokál, ale musím říct, že song „Velká věc" se mi líbí více než věci a jejich sedmipalci. Dalšími pány na holení jsou pro mě dvě neznámé kapely od kterých jsem před tím nic neslyšel. Tou první jsou Age of death, kteří vás rozjedou 6-ti válama nekompromisního fastcore-crust-punku s žensko-mužským vokálem, lahůdka pro příznivce Lahar nebo Vivisick. Druhou pro mě neznámou kapelou jsou The Loudest silence never heard, kteří se prezentují hc-punkem, kde převažuje vliv hardcorových kapel a o změny tempa není nouze. První stranu uzavírá Festa desperato se svými dvěma vály „Na počest hrdinů" a „Džungle ostrých loktů", co dodat, prostě samopal s parádní kadencí, doplněný o vokál, který právě vylez z urny. Na druhé straně vás jako první přivítají Mad pigs a jejich song „Hajzlové bez respektu", který už delší dobu můžete slyšet na jejich koncertech. Na muzice se od jejich splitka s Lab rats moc nezměnilo a tak se můžete těšit na nasraný street-chaos-punk. Jedeme dál, Risposta a jejich dva vály svižného crust-punku ze záhrobí vás dostanou do varu. Další kapelou jsou „Pripyat", kteří se prezentují fastcore-crust-punkem se střídavým ženským vokálem, který jejich muzice dodává ostrost jako vorčesetrová omáčka. Následují pro mě neznámý Core bastards, který jedou v hc-punkovém tempu se střídavým mužský vokálem z nichž jeden připomíná crust a druhý se barví více do grindu. Už jsme skoro na konci, ale před smrtí vás ještě rozjede hodně hutný crust-punk v podání rychlopalby zvané Reakce na změnu. Pokud jste ještě neodpadly při zpopelnění čeká na vás poslední kapela a to sice Zeměžluč se svým válem „Nemám o něj strach", který mi připomíná pohodovou muziku, která běží při závěrečných titulkách ve filmu, prostě strašně pohodový odlehčení na závěr parádní kompilace, která mapuje Brněnskou scénu. Co dodat na závěr: „Více takových projektů!", ostatně myslím, že mohu promluvit za nás všechny, když řeknu: „Nemusí pršet, hlavně když kape!" ;-)

28.01.13 19:06

**************************************
**************************************