THRASH NIGHTMARE vol. 6

LUST FOR DEATH - Demons LP
DEAN DIRG - Verpisst LP
NBDY - For dog and country EP

THE BREED - Zeď

Velká deska od vyškovských hc-punkáčů...

Dva roky po debutní nahrávce “Crossroads“, vyšlo nové album vyškovských hc-punkáčů THE BREED – Zeď, tentokrát na vinylu a o jeho vydání se postaral Peťan ABACK distro/label. Oproti předchozí nahrávce se lehce zamíchalo sestavou a kapela se přeorientovala na texty výhradně ve svojí mateřštině, co zůstalo nezměněno je výběr nahrávacího studia, který opět připadl na vyškovský DAVOS, není co vytknout, snad až moc čistý zvuk, ale ne každého baví poslouchat zahuhlané nahrávky. Na desce tě čeká jedenáct hc-punkových výstřelů nesoucích se v rychlejším pogo rytmu, místy načichlé NYHC (hlavně druhá strana desky) a tak není divu, že se nejednou přistihnu jak podupávám/pokyvuji do rytmu. Největší slabinou je podle mě zpěv (při přepisování recenze jsem si desku znovu dvakrát pustil a tak hrozný mi to nepřišlo, asi jsem si zvyknul), kterému je sice rozumět, ale svým zabarvením mi připomíná klasické tuzemské punk kapely, ale štěstí, že THE BREED mezi ně nepatří! Srozumitelně psané texty kritizující dnešní společnost, náboženství nebo o konspiračních teoriích. Kromě vlastní tvorby tu najdeš dva covery od TELEX a PROUDZ, které bez problému zapadají do celé nahrávky, ba naopak mírně vyčnívají nad vlastními songy z druhé o něco ospalejší strany B, ta áčková má podle mě větší koule, hlavně nástup prvního songu ti dá pořádný direkt. Ke konci desky už se pomaloučku začínám nudit, což nemění ani outro na španělku. Nová nahrávka je zas o kus dál než ta předchozí, deska od punkáčů pro punkáče, stojí za to zkusit něco nového než sázet na ostřílená jména. Krom hudebního obsahu, tě může potěšit i vkusně zpracovaný obal, který je obarven patinou staroby a na titulce vidíš kostlivce, kteří bourají zeď za níž je karikatura českých politiků, hrající ruletu… o co? O tom se dá jen spekulovat. Dobrá deska, zpracování, hudební stránka… ale abych se přiznal tak po prvním poslechu bych nečekal, že zvolím takhle kladný slova, ale cestu jsem si našel.

16.12.13 11:22

NOISE MASTER #33 zine
PROJECT DEKADENZ - D-Day Apocalypse CD