*****************************

Rapsöd - Pochodeň

První velká deska od Jihlavsko/Brněnských thrasherů Rapsöd....

Jihlavské/Brněnské Rapsöd sleduji/mám rád už od jejich demo kazety, která byla následována dvěmi vydařenými split singly a teď přede mnou leží velká deska s názvem "Pochodeň". LP vyšlo u PHR, kteří se podíleli i na předešlých nahrávkách, zároveň je nahrávka volně k poslechu/stažení na bandcamp. Stejně jako u předešlých nahrávek si obal pod svá křídla vzal kytarista Vojta, tentokrát trochu netradiční, žádné lebky… světlé barvy v kombinaci s červenou a žena se sirkou v ruce. Desku jsem slyšel nespočetněkrát a s recenzí otálel jak jen to bylo možné, pral jsem se s ní hodně dlouho, do té doby než mě to semlelo a to i díky jejich koncertu, který jsem navštívil a přesvědčil se, že je všechno tak jak má být. Ze začátku jsem nějak nemohl přijít na chuť parádnímu, čistému zvuku z Hellsoundu, který je na můj vkus až moc čistý, více thrashových a méně punkových linek, překvapením byl i Kocourův vokál, který se stal jaksi čistším, méně hitovek, navíc ty největší se důmyslně schovávají až ke konci druhé strany, ale to co jsem si zapamatoval už od prvního tónu byla kurevsky rychlá jízda na plný plyn, to mě vedlo k neustálému obracení desky a následné překlenutí bariér dalo propuknout šílenství, které se projevuje až dodnes, neustálé hrození pěstičkou a prozpěvování jedovatých vět, které v textech nejednou najdeš, nebojí se ani kritiky vlastních řad. Jak už jsem naznačil o pár řádků výše, ty pro mě nejlepší songy se ukrývají na druhé straně, řeč je o válech "Sekta", který začíná parádním plíživým rifem, zásek a výbuch, nestíháš nabrat dech a už z plných plic vyřváváš refrén "nesnáším tvojí sektu", následuje titulní song "Pochodeň", který tepe v neúnavném tempu, které je podpořeno parádním refrénem a poslední flák desky "Rajský zahrady" to jen podtrhuje. Cca dvacet minut je pryč, tleskám, smekám, právě jsem doposlouchal adepta na desku roku! Závěrem si neodpustím dva úryvky z textů "Řeka" a "Sekta":

stereotyp tupí kamenům hrany
voda odnese všechny sny pryč

uvnitř tvojí sekty