Metal christmas 2018

EXTORTION / JED WHITEY - split EP
WEEKEND NACHOS - Punish and destroy LP
PROTES BENGT - Pick your bengt LP

Macgyver - Panthalassa

První velká deska od Brněnských MACGYVER...

K téhle desce bych se asi jiným způsobem, něž tím, že mi přistála v poštovní schránce na recenzi nedostal. Ne, že by pro mě MACGYVER byli neznámou kapelou, spíš naopak. Na živo jsem je sice ještě neslyšel, ale z předchozích nahrávek už jo. Svého času se mi doma v poličce válel jejich sedmipalec, který se na gramofonu zrovna moc neohřál a jedno krásného dne jsem ho vyměnil za split EP RABIES/DISTURBANCE PROJECT. MACGYVER se objevili i na dvou brněnských kompilacích utkaných z plamenů a právě na nich se mi jejich podoba líbí nejvíce. Na té první mají šlapavý punkový song a na té druhé ukazují svojí hardcorovější podobu. MACGYVER ač jsou z Brna jsou často přirovnáváni k rožnovským kapelám a dozajista se v jejich muzice otisklo něco z kapel jako CO-CA, TELEFON nebo INNOXIA CORPORA. Jenže problém je v tom, že já Rožnov zrovna dvakrát nemusím. Pokud někdo máchá Rožnovem, spíš něž signál k pořízení nahrávky dávám ruce pryč. Ještě před vydáním se odevšad ozývali hlasy plné nadšení a očekávání, ale u které nahrávky tomu tak není, že? Deska vyšla u PHR a nahrávalo se ve studiu Jirky Lukáška v Brně. Obal desky se mi nelíbí, roztažené, rozpixelované čtverečky znázorňující vor a na něm človíčka na bílém podkladu. Vnitřní kapsa je vyvedena v černo-červené kombinaci, najdeš tam všechny texty, které jsou psány takovou vypravěčskou formou. Jak už jsem naznačoval o pár řádků výš, hudebně se MACGYVER prezentují melodickým punkem ne nepodobný na Rožnov, ale třeba v posledním songu na první straně mi evokují N.V.Ú., dalo by se to nazvat punkem pro přemýšlivé. Závěr desky obstarává cover od PAZI SNAJPR ze kterých se MACGYVER vyklubali.

03.02.13 13:16

**************************************
**************************************