THRASH NIGHTMARE FESTIVAL vol. 7

NBDY - No scene / No problem MC
WEAK TIES - s/t LP
ACxDC / DISPARO - split EP

Mörkhimmel - Zloskřivec

Metal/crust z dílny pražských Mörkhimmel, temnota a zlo v hlavní roli...

Mörkhimmel ušli dlouhou, členitou cestu od doby, kdy se mi v přehrávači točilo jejich debutní CD, které bylo nahrané ve dvoučlenné sestavě s automatickým bubeníkem. Už v té době jsem měl pro ně slabost, ale to bylo především díky jejich d-beat kolovrátku. Tahle slabost se prohloubila s předchozí deskou "Sheep in the labyrinth" a nyní ještě víc s novou deskou "Zloskřivec", která vyšla u agilního Insane society. Jediný problém, který s Mörkhimmel mám, že na živo mě tolik nebaví, ale z nahrávky je to super! Že se bude jednat o temnou nahrávku můžeš vytušit z obalu, černý s červeným, obráceným křížem a v něm dvě zlověstné oči, na pozadí výjevy z historické vřavy, že by křížová výprava? I samotný název "Zloskřivec" je těžce uchopitelné slovo z kterého je cítit něco zlověstného, co se krčí v temném rohu a chystá se tě to sežrat. Od minulé desky se toho dost změnilo, v první řadě je to obměna sestavy, kde zůstal pouze Slávek, kterou tvoří členové Mother, ÚL! atd., což jsem zpozoroval už na koncertě. V nové nahrávce je slyšet míň crustu, víc metalu, víc temnoty, zpomalení, ale v tomhle případě to má spíš zničující dopad, máš pocit jakoby se ti někdo hrabal ve střevech a ty cítíš tu tupou bolest s kterou, ale stejně nic neuděláš, znova a znova natahován na skřipec. Další podstatnou změnou je nahrávání v Hellsoundu a je fakt, že zvuk je naprosto parádní! Už samotný začátek desky mi nahání husí kůži, kdy po krátkém intru zazní výkřik "Insomnia", mám pocit jakoby na mě šáhla zubatá a když už ze mě pomalu sundává prsty přichází třetí vál "Zítřek beze mě", oproti předchozím dvoum s českým textem a jsem v tom až po uši, nemilosrdně trhán na kusy, kázání o smrti a zániku. Kapitolou samou pro sebe je začátek B strany s mluveným slovem o které se postaral Honza Kapák. Pokud bys chtěl škatulku, musel bys zavzpomínat na deštivý večer, kdy se v jedné hospodě sešli March of the hordes spolu s Evidencí smrti, vypili pár piv a zasvěceně debatovali o Švédském death-metalu. Parádní deska, která by ti neměla chybět, pro crustery moc metal, pro metalisty moc crust, tak si vyber?!

Neodpustím si dva úryvky z textů:

Má ústa si urvala to největší sousto.
Ochutnal jsem tvou krev, tak sladkou a horkou,