*****************************

Life possession / Gomora - split LP

Split pardubických Life possession a pražáků Gomora, crust/punk vs. crust/grind, hluk zaručen…

Vydání desky předcházely dlouhé porodní bolesti, vleklo se to a vleklo, skoro už hrozil potrat, ale nakonec se vše podařilo a za spolupráce několika labelů tu teď leží split pardubických Life Possession a žižkovských Gomora. Než deska vyšla, Li-Po se stačili rozpadnout, ale snad od příštího roku by měla být kapela zase aktivní v nové sestavě. Začínám stranou Life Possession, která se jmenuje "K přírodě zády". Už od první nahrávky se mi u Li-Po líbilo zpracování bookletu jak na prvním CD "Trest bez viny" tak u s/t EP, myslím tím grafiku, vysvětlivky k textům, překlady, grafika, spoustu fotek atd. a nejinak je tomu i na tomhle split LP, čeká tě parádně zpracovaná knížečka, kterou ani jedna z kapel neodfláknula a když k tomu přidáš i bílý vinyl s černými cákanci, tak už utíráš slinu. Oproti prvotnímu CD je zvuk o dost hutnější, čitelnější, ale stále zůstává správně syrový, kluci o něco zrychlili, stále se drží v ranku crust/punku, nebrání se ani výjezdům do fast hc i nějaké to sólíčko přibylo, stejně tak jako druhý vokál, chápej klasický střih hrubý vokál vs. ječák. Texty jsou na pár řádek, kritika církve, ničení přírody a nechybí ani střelba do vlastních řad. Druhou stranu s názvem "Znamení doby" okupuje pražská Gomora, jejich přední strana se mi líbí o něco víc, kreslení černo-bílý kostlivci. S kapelou se potkávám poprvé, před tím jsem slyšel jen pár věcí na netu a jestli se nepletu, tak by to měla být i vinylová premiéra. Na postu zpěváka se objevuje Havran, který dříve křičel v další pražské kapele Demarche. Co tě hned praští do uší je o něco horší zvuk, těžko čitelný, zdá se mi, že hrubý záhrobní vokál přeřvává ostatní nástroje. Gomora servíruje brutální kolovrátkový crust/grind s krátkými útočnými texty. Jako outro tě čeká antifašistická propaganda od Voskovce a Wericha. Desku jsem si pořizoval společně s kompilačkou pražských kapel "Prague and disorderly", kde se Gomora prezentuje dvěma aktuálnějšími vály, kde jim to sype o dost lépe a o zvuk je super, takže pokud tě na tomhle splitu příliš nepřesvědčili, rozhodně jim dej šanci, věř, že to umí pěkně rozbalit nebo si to radši zajdi ověřit na koncert! Co dodat závěrem, po grafické stránce parádně provedené LP dvou méně proláklých českých kapel, které drhnou v hrubším stylu!

28.01.13 19:27

**************************************
**************************************