THRASH NIGHTMARE FESTIVAL vol. 7

NBDY - No scene / No problem MC
WEAK TIES - s/t LP
ACxDC / DISPARO - split EP

Někdy v polovině léta vyšlo v mezinárodní kooperaci labelů crust-punkové split LP mezi pardubickými CONQUESTIO a jihoamerickými SOBRAS DEL DESCONTENTO z Chile…

Autor: Líný čuně – KAWAKAMIHO RÝŽE

Conquestio registruju už poměrně dlouho, nicméně na to, že hrají už 10 let, mi připadá, že o nich není moc slyšet a vždycky se jen najednou odněkud vynoří nějaká jejich nahrávka. Vybavuju si hlavně jejich demo z roku 2010, kde předvedli primitivní odsejpavej hardcore/punk a pak jejich split EP s Woundead Knee z roku 2013. Tady už byl znát odklon od primitivnosti a i rychlosti – lehce se ubrala noha z plynu, větší prostor dostaly melodie a celkově měly sondy metalovější nádech.

V tomhle duchu se nese i nový LP split se Sobras del Descontento, kde Conquestio nadělili celkem 7 zářezů. Zvuk jejich strany je hodně čistej, což bývá většinou plusem, tady mi ale přijde, že se to trochu přehnalo a jako celek působí nahrávka až sterilně a ploše. Zkrátka si celou dobu, co to poslouchám, říkám, že na živo by mě to oslovilo asi o dost víc. Celkově mě Conquestio bavili spíš v jejich začátcích, ale je samozřejmě jasný, že každá kapela prochází nějakým vývojem a posouvá se, žel v tomhle případě je to spíše směrem, který mi není úplně blízký. Svůj hardcore/crust středního tempa okořenili na můj vkus až přílišnou dávkou metalu. V melodičtějších pasážích se to dá snést a v některých případech to i baví, ale pak přijdou ty vyhrávky a to mi prostě trhá uši, stejně jako pro mě nepochopitelný „halekačky“ – songy Nevěřím, Požehnaná láska. Dobře napsaný texty se věnujou aktuálním tématům - sociální sítě, sexuální zneužívání v církvi, přetvářka, jaderná hrozba. Pro mě celkově takovej průměr, ale věřím, že někdo, více libý v metalu, by hodnotil určitě líp.

Sobras del Descontento se mi během jejich evropského tour nepodařilo zahlídnout, a tak pro mě byli krokem do neznáma. Nutno říct, že rozhodně hodně příjemným. Hrajou totiž přesně to, co miluju – jednoduchej, energickej crust/punk. Na splitu představujou celkem 10 odsejpajících bičů, co tě neudrží chvíli v klidu. Někdy se sice na chvíli zpomalí (song Aniquilación), jen aby to byla hned od začátku dalšího songu zase řežba :-). Texty ve skvěle padnoucí španělštině si berou na paškál např. kapitalismus a devastaci přírodních národů. Tahle kapela by skvěle zapadala do programu festu More Noise For Life.

Obal je rozkládací gatefold, kterýmu vévodí dvoubarevná kresba dělící booklet na poloviny, kde kapela prezentuje texty ve svém jazyce. Ty jsou potom přeloženy do angličtiny na vloženém bílém listu, který s celkovým temným laděním desky skvěle kontrastuje. Detailně propracovaná kresba, lehce připomínající některý věci od Doomsday Graphics, znázorňuje kostru s trnovou korunou, obklopená tkání a lebkama.

16.09.19 17:38

RZ 023 VIOLENCE JUNKIE / CRY OF HUMANS - Fuck control split MC
KOSI IDINA – s/t MC