Zatrest - Pecka vedle pecky

Nové deseti skladbové album olomoucké kapely Zatrest "Pecky vedle pecky", které vychází na Papagájova hlasatele

Už delší dobu se mi v přehrávači netočilo CD, které by mělo co odčinění se 77 punkem, je to tím, že v těchhle vodách moc nebrouzdám, ale je fakt, že pár kapel to v tomhle stylu umí pořádně rozjet, tak uvidíme jestli to bude za trest, hehe. Olomouckou kapelu Zatrest jsem poprvé slyšel někdy před třemi roky na fesťáku, ale už je to nějaká doba, takže si to moc nevybavuju, za to jejich satirická písnička "Daniel Landa" je parádní, ale dost už keců, je tady jejich nové album "Pecka vedle pecky", které vychází u Papagájova hlasatele. Hned jak dostávám CD do ruky, koukám na ne moc povedený obal, přijde mi odfláknutý, ale u českých kapel podobného ražení se to bohužel stává zvykem a už ve mně červíček nahlodává jestli to budu schopen pojmout. V bookletu k mému překvapení nacházím komentáře k textů, což je maximálně sympatický, ale co už sympatický není, je to, že ony kýžené texty se zde nenachází, tak trochu nedotažené do konce. Chvilka napětí a pak to přichází, intro z kterého mi naskakují pupínky, připadám si jak na koncertě Karla Gotta nebo Michala Davida, no posuďte sami… za potlesku a pískotu fanoušků zazní věta "Velevážené publikum skupina Zatrest.", no nic jdeme dál. První písnička je taková ukolébavka, takže nic pro mě, ale druhá "Maska" začíná chytlavým rytmickým intrem, které mě chytá a už podupávám do rytmu, chraplaje vokál tam prostě sedne. Čtvrtá písnička "Moje zem" je čistě akustická záležitost a naprostá paráda, dostávám náladu jak někde u táboráku, troufnul bych si říct nejsilnější zážitek z celého alba, ale text o vlastenectví mi zrovna nesedí, vím, že to kluci myslí v dobrém, prostě jsem nikdy nebyl na nějakou tu národní hrdost a kecy kolem, nevím nač být hrdý, když v čele státu sedí člověk, který je zahleděný jenom sám do sebe a mít svůj klon bude jeho nejlepší kámoš a manželka dohromady. Politické strany se na billboardech předhání v tom kdo na koho nahází nejvíc špíny a to vše z peněz daňových poplatníků, všudypřítomné české vlezdoprdelství, předsudky zažité z dob minulých režimů, hrdost na krásnou přírodu, kterou pozvolna ničíme… dost už a zpátky recenzi, poslední písničku, kterou musím zmínit je hitovka "Ona je anděl", pokud se ti líbí kapely typu Fialky, Degradace nebo tři devítky neváhej a sáhni potom! Celé album zabere necelou půl hodinku a může se pochlubit parádním zvukem, najdeš na něm deset písniček česky zpívaného 77 punku a jako třešničku na dortu akustická vypalovačka.

28.01.13 09:12

**************************************
**************************************