23. 04. 2022

Ucházím / Black spirit rose - Kontrakultura split CD

Split dvou prachatických kapel Ucházím (hc/punk) a Black spirit rose (rock) s názvem "Kontrakultura".

Koncem minulého roku vyšlo u Papagájova hlasatele splitko dvou Prachatických kapel a to sice Ucházím a Black spirit rose pod jedním názvem "Kontrakultura", každá kapela má po šesti písničkách, takže je to fifty-fifty. "Hudba na tomto nosiči je věnována těm, kteří stojí, žijí, loví a hledají mimo trendy. Těm kterým je lépe na okraji." Tenhle citát který je uveden uvnitř obalu celkem přesně vystihuje tuhle nahrávku, obě kapely si jdou svojí cestou a těžko je k někomu přirovnat, lepší bude, když si je poslechnete. CD začínají o pár let ostřílenější Ucházím, kteří podle mě našli recept, jak s každou novou nahrávkou něčím překvapit, nachystali pro vás tři covery a tři vlastní vypalovačky v hc/punk/metalo/undergroundovém duchu, oproti poslednímu albu hutněji a přímočařeji. Hned v prvním válu "Odsouzeni k doživotí ve tmě" si můžete všimnout hostujícího ženského vokálu, stejně tak i v coveru od legendy české hc-punk scény Kritické situace "Podivná zoo", další cover je od Šanov 1 "Nahnáno", který předčí originál, třetím coverem je "Vzpoura" od Modrých tanků, i když nejsem přílišným zastáncem coverů, hlavně když každá druhá kapela hraje Blitzkrieg bop a podobně, tak v tomto případě je to na místě, rád jsem si připomenul věci, které jsem dříve poslouchal a kapely na které se pomalu zapomíná. Druhých šest kousků patří Black spirit rose, kteří dělají čest svému názvu, temnota a beznaděj zabalená v rockovém obalu s výraznými kytarovými gradacemi, doplněná o saxofon, těžko tuhle kapelu popsat… docela překvapivě je zařazen cover od Olympic "Ikarus blues", líbí se mi, že v bookletu najdete i texty ke všem coverům, což není až tak častým jevem. Co dodat… snad jen, že tahle nahrávka bude asi těžko stravitelná v punkových luzích a hájích, rozhodně to není muzika pro každého.

28.01.13 09:13

**************************************
**************************************