23. 04. 2022

Complicité candide - Řád potvrzuje chyba!

Znovu vydaná nahrávka "Řád potvrzuje chyba!" od Rožnovských CO-CA, tentokrát na CD...

Jak těžce je uchopitelná muzika Rožnovských CO-CA, tak těžko se mi píše recenze na jejich poslední album "Řád potvrzuje chyba", které vyšlo v roce 2007 na polském labelu Nikt nic nie wie na LP. V roce 2011 se polský label rozhodl vydat nahrávku znovu, tentokrát na CD. CO-CA od roku 2008 nefunguje a většina členů se přetransformovala do kapely Telefon, která už stihla vydat LP, které bylo velmi dobře přijato. Oproti LP tu najdeš dva songy navíc ze split EP s Balaclavou. Když se mluví o Rožnovských kapelách slýchávám slova jako originalita, svojský přístup, nezvyklé punkové postupy, tyhle slova jsou jistě na místě, ale chápej neznamená to, že se ti to bude hned líbit. K Rožnovským kapelám jsem si choval vždy odstup a spíš než abych je vyhledával oni si našli mě. Tenhle můj přístup utrpěl trhlinu díky výše zmíněnému LP Telefon. CO-CA hrají těžko popsatelný mix punku/rocku a cítím tam i něco podobného jako když osamělý bard s kytarou vypráví své životní zkušenosti, jenže CO-CA to podává štiplavějším způsobem. V dnešní době, kdy spousta mladých kapel se snaží napodobovat kapely, které zrovna frčí, mám pocit, že CO-CA jdou úplně na druhou stranu a znějí jak kolize starého českého punku a undergroundu. Nejsilnější momenty na nahrávce jsou pro mě v songu "Krmič děl" při šeptání "Kdo je, kdo je terorista" a výkřik "Držkou ryjem dál" ve stejnojmenném songu. Obal CD by se dal popsat jako odfláknutý nebo minimalistický je na tobě co si vybereš. Na přední straně fotka bortících se dvojčat, uvnitř texty ve třech jazycích česky/polsky/anglicky plus komentář od kapely.

Seženeš v distribuci PHR.

28.01.13 09:40

**************************************