06.03.20 - Plzeň (Belfast) - PETROLIO (ITA), DÍLNA REKORDS

THEMA ELEVEN / GRIDE split EP

Split dvou tuzemských kapel, Hradečtí Thema elven a českobudějovičtí Gride, vinyl vyšel u Insane society records.

Zjišťuji, že se mi nové recenze píšou hůř a hůř, takové to prvotní nadšení už pomalu uvadá a když ještě píšete o kapele, která vás nijak zvlášť nenadchla, dá to sakra práci vymyslet pár těch umouněných řádků. Druhou skupinou jsou nahrávky u kterých slintáte, na recenzi se přímo těšíte a to je zrovna tenhle případ, kdy mě dostalo nové split EP Gride/Thema Eleven, obě kapely snad netřeba představovat. Vinyl vyšel na Insane society v nákladu 850 kusů standardní verze plus limitovaná 134 kusová limitovaná edice se šedivo-černým žíhaným vinylem a sítotiskovým přebalem s červeným potiskem. Thema eleven se na svojí straně prezentují jedním válem, což je předělávka ústřední melodie z westernu Tenkrát na západě od Sergia Leone, jaká to symbolika, tohle je jejich poslední nahrávka. Themu jsem nikdy moc neposlouchal a asi poslouchat nebudu, ale tohle mě dostalo, protože já úplně miluju tyhle starý westerny, navíc tu melodii zná snad každý, v podání Themy zní víc depresivněji a ponuře, nedává naději, úplně si při tom vybavuju finální scénu, když proti sobě stojí Charles Bronson a Henry Fonda, napětí z vás přímo prská. Jedeme dál druhou stranu mají rezervovanou českobudějovičtí Gride s jejich třemi záseky. Pomalu pokládám jehlu a z repráků se rozezní pomalá předehra při, které mojí hlavou problikne jestli náhodou nemám přepnout na 45 rpm, ale chyba lávky, za chvíli vás to rozstřelí na cucky, prvním songem "Volání divočiny" se prolíná melodie ne nepodobná z Pulp fiction. Druhý vál "Neurorevolution" je nekompromisní palba, bicí tepou o život, těžko byste hledali oddych. Gride svými vály navazují na jejich poslední album "Horizont událostí". Jako Třešnička na dortu je cover od Psích vojáků "Žiletky" s chytlavou vyhrávkou, které je v originále hraná na klávesy. Texty jsou parádní hrou se slovy, které dávají smysl. Tohle EP je prostě parádní kousek do vaší sbírky!

28.01.13 10:34

**************************************
**************************************