06.03.20 - Plzeň (Belfast) - PETROLIO (ITA), DÍLNA REKORDS

Propaganda - Žízeň po životě

Singl od Sázavských PROPAGANDA, crust-punk na plný koule...

Sázavské PROPAGANDA jsem slyšel loni na jaře v plzeňském Live klubu, kde hráli společně s NIHIL BAXTER. I přes malou účast a ne moc dobrý zvuk to odpálili bez ostychu, crust-punk na plný plny, výrazný křik zpěváka, který byl po celý koncert neustále v pohybu a cover od VICTIMS, to bylo moje první setkání s nimi. Setkání číslo dvě přichází nyní s novým EP "Žízeň po životě", které vyšlo u Phobia records a to hned ve čtyřech provedeních, normální verze s černým vinylem a tři limitované edice s různou barvou vinylu a různými, ručně číslovanými přebaly, které jsou nastříkány sprejem. Mě se nejvíce líbí verze se stříbrným nápisem PROPAGANDA na přebalu a šedým vinylem. Samotný obal je hodně tmavý a stěží na něm něco rozpoznáš krom dvou rukou, které svírají embryo na přední straně. Texty jsou přiloženy na přehnutém papírku i s anglickými překlady, překvapivě se zde neskloňuje válka, texty se drží spíš v osobní rovině. Desku otevírá melodické intro hrané akusticky. Jo, přesně tenhle typ inter mám rád, když cítíš pnutí z naléhavé/beznadějné melodie a zároveň čekáš co na tebe kapela vybalí za dalších pár okamžiků. Deska tepe v crust-punkovém rytmu, trochu je tam cítit starší tvorba VICTIMS, ale daleko víc mi PROPAGANDA připomíná novější tvář slovenských ADACTA, ale PROPAGANDA oproti nim vyznívá víc punkovějším dojmem. Druhá strana, ty vole, první song začíná hutným metalovým intrem a k mému překvapení se toho metalu drží po celou dobu trvání songu, který se nese v o něco pomalejším tempu, super oživení desky! Druhý song, béčkové strany se více podobá těm z přední strany, ale stále s metalovým příčeskem. Tady není co řešit, parádní nahrávka s pěkným zpracováním, neváhej a jdi do toho!

03.02.13 13:27

**************************************
**************************************