PRESCRIPTION DEATH (SWE), PEASANT (Afrika), další kapela v jednání

25.06.19 – Praha (Underdogs) - EINE STUNDE MERZBAUTEN, DRÉN, UNCLE GRASHA´S FLYING CIRCUS

ENDLESS SWARM / GETS WORSE - split EP
REYERTA - s/t MC

ANGRY BRIGADE / ZEMĚŽLUČ – split EP

Dvě ostřílené tuzemské bandy se potkaly na jednom kusu asfaltu... ANGRY BRIGADE / ZEMĚŽLUČ – split EP.

Už je tomu nějaký ten pátek, kdy jsem poslouchal starší nahrávky pražských ANGRY BRIGADE, ale s novou sestavou, kdy za bicí usednul Sváťa (EXEKUCE, DREAD 101), na kytaru se přidal Roman (FEAR OF EXTINCTION, JONESTOWN) a zpěvu se chopil Dan (DREAD 101) jsem zpozorněl. To, že kapela za to umí pořádně vzít, jsem se přesvědčil na Punx picnicu 2014 v Siřemi, kde mi solidně vytřeli zrak. Na split EP s WOUNDEAD KNEE jsem byl taktéž překvapen, jak to kapele šlape. Jejich nejnovější nahrávkou je split EP s Brněnskou ZEMĚŽLUČí, která se ke mně celkem náhodou zakutálela na recenzi. Strana ANGRY BRIGADE obsahuje intro, jeden nový kus a cover od RAMONES. Po intru “Gate of hell“ se rozjíždí track “Zapomnění“, který se vám pod kůži zaryje chytlavým riffem a celkovou energií, kterou podporují neúnavně tepající bicí. Crust-punková rubačka s dobře nafrázovaným, štěkavým vokálem. Nemůžu si pomoct, ale někde na pozadí tam cítím vliv EXEKUCE, avšak s dynamickým zvukem a pokročilejšími postupy. Zařazení coveru od RAMONES “I belive in miracles“ mě celkem zaskočilo, na vokálu hostuje Steffi z německých ANTIGEN. Předělávka odsýpá v o dost rychlejším tempu než originál a i přesto si zachovává melodický refrén. Nejčerstvější informací je, že se Steffi od letošního léta chopila vokálu u ANGRY BRIGADE. Tak se nechme překvapit, jakým směrem se bude kapela vyvíjet dál. Druhou stranu desky okupují tuzemští punkoví veteráni ZEMĚŽLUČ a servírují tři šlapavé punkové skladby se štiplavými texty, chytlavými melodiemi a refrény. Nahrávka je netradičně nahranná v pětičlenné sestavě, kde hostoval Eda na postu kytary (můžeš ho znát z nahrávek “Fajn, bezva, prima“ nebo “Systém kanibal“) a Ofca brousí basu (RESURGO). V současné době už Ofca drhne na plný úvazek druhou kytaru v ZEMĚŽLUČI. První výstřel se jmenuje “OWTC“ a hned na začátek tě čeká řádně nakopnutá skladba, ve které se dokola opakuje pár řádkový text, kde se výborně prolínají jednotlivé vokály. Druhá písnička “Berlínská zeď se nese v pomalejším tempu a opírá se o výborný, chytlavý refrén. Tenhle song, by se dal označit za takovou ZEMĚŽLUČí punkovou klasiku. Poslední válec “Další nový mesiáš“ se veze na punkovo-rock´n´rollové vlně, která se na tebe hrne v rychlejším tempu a se zkresleným naléhavým vokálem, stále však se silným rukopisem kapely. Obal desky je vyveden v černo-bílé kombinaci, kdy se každá kapela postarala o svojí grafickou úpravu. Uvnitř je vložen ještě jeden list navíc, kde najdeš fotky a texty obou kapel. Nahrávka vyšla za podpory labelů Emergency records, Vegan food a Insane society.

02.11.16 19:25

**************************************
**************************************