07.04.2018 / Plzeň - Garáž
DIS-K47, THALIDOMIDE a další

SICK/TIRED / TRIAC - split LP
BRÜNNER TODESMARSCH - Ilegální lágry, ilegální lidé 10"

HLUBOKÁ OBRA #30

Počet stran: 200

Už je tomu nějaký ten pátek, co vyšlo jubilejní třicáté číslo zemědělského plátku. Věřím, že většina z vás, už ho má přelouskaný a uložený na poličce, ale proč si nepřipomenout o čem všem se tam píše. O obálku tohohle čísla se postaral Paaya, dvě syrové, černobílé koláže, tak jak je známe z desek FESTA DESPERATO. Nová orba nezačíná žádným úvodníkem či sloupky, ale hned pěkně zostra rozhovorem s punkáčem, aktivistou Honzou Trantou, který koncem osmdesátých let emigroval do Německa, přispíval do A-kontra a podporoval československé anarchisty a kapely. Na další několik stránkách se s hojnou fotodokumentací rozprostírá scene report z Vídně, sepsal Paaya, který se tam během roku 2012 přestěhoval. Poté už přichází ke slovu sloupky, většinou od zajetých přispěvatelů. Následuje několik tour reportů, kterých se v tomhle čísle sešlo opravdu mnoho. Všechno začíná výletem jihočeských GRIDE, kteří se vydali za velkou louži, kde odjeli koncerty společně s grindery TURBOKRIEG, které si mohl vidět na loňském PFOD. Během pár dní se Evropou prohnaly dvě spřátelené kapely REMEK a GATTACA. Směr jejich trasy byl ČR, Německo, Belgie a Holandsko. O pár poznatků z amerického tour se podělil Maarten z Holandské bandy NEKROMANTIKER. TUMMO a SHEEVA YOGA popisují strasti a nástrahy jejich mini-tour přes československo. Nejdelším a na fotky nejhojnějším cestopisem je druhé putování SEE YOU IN HELL po Americe, kam přijeli na pozvání Dana z LOTUS FUCKER. Podrobně popsané jednotlivé dny s všudy přítomným brbláním nad tím, co by kdo a jak mohl udělat lépe, jak se říká “jiný kraj, jiný mrav“. Hodně zajímavé čtení jsou rozhovory  s punkovými cestovateli, kterými jsou Luk Hass z Francie a Jason Flower z Kanady. Jason hrál chvíli se členy SHEEVA YOGA pod názvem COCONUT BULLDOZER. Možná si někdo vzpomene na jejich tři skladby na kompilaci SEKEC MAZEC quattro. Stále pokračujeme v rozhovorech, kterých je tu ještě pěkná kopa a tak se něco víc dozvíš o NO SIR I WON´T z Bostonu, stručný dvojrozhovor japonských kapel CONTRAST ATTITUDE / ACROSTIX, své odpovědi poslali také valaši YARVAR COCHA a dotazům neunikli ani Jihokorejci BANRAN. Doma mám jejich kazetu, kterou jsem měnil s Filipem za časáky a nutno dodat, že je to jízda jak hovado. Rychle zahraný, špinavý hardcore, navíc s coverem od SIEGE navrch, to nemůže uhnout! STRANGE FACTORY jsou z Fukušimy a dozvíš se jaké je to žít na místě, kde se stala katastrofa jaderné elektrárny, Brněnská cháska BRÜNNER TODESMARSCH, drhne hrubozrnný raw-punk ve vysokém tempu, ale doufám, že už sis o ně nabil čumák někde na živém koncertě. Anglické ENDLESS GRINNING SKULLS znám díky splitu s VIOLENT ARREST, který byl součástí britského fanzinu ARTCORE #31, vysokootáčkový hardcore s přidušeným vokálem, v kapele najdeš lidi z GERIATRIC UNIT či ARMY OF FLYING ROBOTS. O krátký výslech indonéských TOTAL BANXAT se postaral Herbert, který jim na svém labelu Rauha turva před časem vydal kazetu. Neméně zajímavým čtením je i pokračování rubriky “Kulturní kamikadze hardcore/punkového undergroundu“, kde nalezneš informace o koncertech z různých koutů republiky a Slovenska. Nesmím opomenout ani čtivý, inspirativní rozhovor o samo pěstitelství, z kterého si dovolím citovat: “Takže když zas bude někdo strašit nějakou “krizí“, počasím, slibovat “nastartování ekonomiky“ nebo výhodné (pro koho?) důchodové spoření a pilíře, ty se můžeš klidně usmívat, protože budeš vědět, že máš sklizeno pod střechou, jistotu solidarity místní komunity, vlastní osivo, povidla a křížaly ve špajzu a že tam a tam jsi vysázel topinambury, které se samy obrovsky rozrostly, pestré výsadby při jakémkoli nepříznivém počasí něco zaplodí, tam a tam si vysázel ořechové a ovocné stromy a keře, které už plodí, a tam těm starým stromům opadávají suché větve, jen je sesbírat, zatopit v kamnech, upéct jedlé kaštany, pozvat ke stolu…“. Konec čísla tradičně patří recenzím, kterých je opět neskutečně mnoho od různých autorů a ještě ohlédnutí za uplynulými koncerty United crusties. V těchto chvílích se už pozvolna připravuje jednatřicítka, tak nezbývá než čekat, kdy se urodí.

20.03.15 13:39

**************************************
**************************************