07.04.2018 / Plzeň - Garáž
DIS-K47, THALIDOMIDE a další

SICK/TIRED / TRIAC - split LP
BRÜNNER TODESMARSCH - Ilegální lágry, ilegální lidé 10"

ROZPOR / ZLÁ KREV – Soundtrack out of the box – split LP

Československé Oi!core split LP ROZPOR a ZLÁ KREV...

Československá spolupráce na jednom kusu asfaltu pojmenovaná “Soundtrack out of the box“. Slušivý tmavě modrý vinyl je zabalen do pestrobarevného, kresleného obalu od Datry z ROZPOR v podobném duchu jako na jejich minulé desce “V létě Oi!, v zimě crust…“. Pro někoho naprostá pecka, pro druhého možná odpuzující, ale jisté je, že ho v záplavě temných, převážně černo-bílých obalů rozhodně nepřehlídneš. Jako bonus uvnitř najdeš plakát ve formátu A3, samozřejmostí jsou i komplet texty s anglickými překlady. LP vyšlo někdy v polovině tohoto roku a kapely si ho vydali na vlastní náklady. Jako první pouštím ZLÁ KREV z Otrokovic/Zlínska a jsem zvědav, jak bude znít tahle stále poměrně nová kapela lidí z LAST STRIKE, EDELWEISS PIRATEN. Tahle nahrávka je moje první konfrontace s nimi. Desku odpaluje song “Fight for your right“ s anglickým textem, tepající ve středním hc-punkovém tempu s výraznou příměsí Oi! a s chytlavým refrénem. Hned v závěsu se na tebe vysype minutová hardcore vypalovačka “Zlá krev“. Následují dva pozvolnější street-punkové vály, které se jen marně snaží držet krok s těmi předchozími, které parádně nakopnuly začátek desky. Probuzení přichází při coveru od NOC BARIKÁD v které působil někdo z kapely. Šestým songem v pořadí je “Uaaargh!!! (co mě sere)“, rychlejší hardcore dupačka, ale pořád je tam cítit všudypřítomná příměs Oi!. Poslední dvojice songů se nese v pozvolnějším tempu. Předposlední “Think out of the box“ má slušný hitový potenciál, možná i díky anglickému znění. Za zmínku stojí i text, který je o všemožných předsudcích jak v normálním životě, tak v punkové scéně. Lyrika kapely je psaná srozumitelnou formou bez jinotajů, směřující přímo k věci a je namířená proti sytému, náboženství, předsudkům nebo dnešní internetové době. Po několikátém poslechu strany ZLÁ KREV se nemůžu zbavit dojmu, že kapela vysypala esa z rukávu moc rychle a to hned ve dvou prvních válech, které mi v hlavě utkvěli nejvíce. Slovenští parťáci na druhé straně ROZPOR fungují od roku 1999 a stále po různu koncertují, vydávají nahrávky, ty poslední dvě (včetně té, o které je právě řeč) vyšly dokonce na LP. Na tomto materiálu je zachycena nová sestava, kde za basou a bubny najdeš kluky s TIME OF MY LIFE. ROZPOR ve své muzice mixují hc-punk-Oi! se stále silnějším rock´n´rollovým vlivem, s nápaditými, chytlavými rify a zpěvnými refrény nekonče. Za léta svého působení si kapela vytvořila nezměnitelný zvuk s ostrými texty bez zbytečného přikrašlování a vždy se hlasitě hlásily k antifašismu. To jsou poznávací znamení, podle kterých ROZPOR lehce poznáš a ne jinak tomu je i na této nahrávce. Oproti kolegům z druhé strany se plaví v o něco klidnějších vodách, ale na druhou stranu jim to do sebe zapadá o něco lépe a hlavně bez jakékoli křečovitosti. Nejsilnějšími songy pro mě jsou “Potrebujeme makať na sebe“ a “Laugaricio“, ovšem textový obsah v nich není úplně to, co bych u punkové kapely čekal, ale přesně takoví jsou ROZPOR. Nebojí se nabourávat zaběhnuté klišé, můžeš si vybrat na jakou stranu se postavíš. Obě kapely nahrály svůj materiál v Bzeneckém SHAARKU a tady není co vytknout. Pokud valíš street-punk nebo Oi! jdi do toho, moc podobných kapel u nás na vinylu nevychází.

09.11.14 21:48

**************************************
**************************************