22.05.18 - Praha (007) - MANILLA ROAD (USA), EXORCIZPHOBIA

MARXBROS / TRAVOLTA - split LP
DEAN DIRG - ...the last kid on the block LP
AC4 ‎– Umeå Hardcore EP

HAZARDER - Against his-story, against leviathan

Neprostupný mlhový opar ze Záhřebu, těžké rify, temná atmosféra, výborný vokál...

Když jsem se poprvé dozvěděl, že Barvák vydává tuhle desku, vůbec jsem nevěděl, která bije, o co jde… HAZARDER, to jméno mi nic neříkalo, navíc obal vypadal zvláštně, tajemně. Hned jak byla možnost, pustil jsem si nahrávku na bandcamp a po prvním songu to vypnul, s tím, že tohle mě bavit rozhodně nebude. Jenže o pár dní později jsem dostal náladu na něco pomalejšího… a ejhle vzpomněl si na tuhle nahrávku. Říkal jsem si, že to není jen tak, aby to vyšlo u INSANE SOCIETY, protože většina titulů, které vyšly za poslední roky mě snad bez výjimky baví a tak jsem si chtěl poslechnout celou nahrávku. Dobře jsem udělal, nejenom, že jsem si album poslechnul celé, ale ještě dvakrát znova přehrál! Uchvátila mě atmosféra a celá ta temná energie, která z nahrávky srší. Takže v okamžiku, kdy mi přišla tahle deska na recenzi, nebyl jsem v žádném případě překvapen co, že se to line z reproduktorů, ale naprosto nadšen!  Ani nemusím říkat, že potom co jsem balík rozbalil, tak deska hned putovala na gramofon a tam se několikrát protočila. Moc podobných kapel neposlouchám ani neznám a stále si myslím, že drtivá většina mě z toho nikdy moc bavit nebude, ale HAZARDER mi na téhle nahrávce sedli a tak to prostě je! Trojice z Chorvatského Záhřebu drhne temný, plíživý stoner/doom metal s těžkými rify, gradujícími pasážemi a výborným vokálem, který tě neustále sráží k zemi a ty si tak vláčen po dlouhé, trnité cestě nicoty. Několikrát jsem se přistihnul, jak stále otáčím kolečkem hlasitosti doprava, aby to mělo ten správný náboj! Šest temných, táhnoucích se hymnických skladeb plus akustické intro vystřižené jak z historického filmu. S atmosférou desky koresponduje obal i celá grafika alba, původně jsem si myslel, že ho má na svědomí Jacob Bannon z CONVERGE, ale v bookletu jsem zjistil, že je z dílny LIGHTBEARER STUDIOS. Grafika je řádně mystická… na přední straně můžeš spatřit ženu s pochodní v ruce, za ní pyramida a nad ní dvě dračí hlavy… dvě ostří, na nichž sedí dvě sovy, dvě hadí hlavy proti sobě, dva sloupy na jednom je měsíc, na druhém slunce… zadní strana a booklet také stojí za to. Deska vyšla za kooperace pěti labelů PMK records, INSANE SOCIETY, MORD GRIMM, NEANDRTHAL STENCH a BLACK DAWN records.

09.01.14 14:42

KAYWINNET - 294km EP
ASO-NAGA / RESTRICTION - split EP