02.11.17

More Noise For Life vol. 12

BLOOD IN OUR WELLS – Echoes of desolation

Ozvěny zkázy, smutku, totálního zpustošení... temná, metalická nahrávka od BLOOD IN OUR WELLS…

BLOOD IN OUR WELLS znám podle názvu už nějaký ten pátek, ale nikdy jsem o ně nejevil příliš velký zájem. V hlavě jsem je měl uložené v přihrádce pomalý/temný crust a to bylo vše. Bližší potykání tak přichází až s touto deskou. Matně si vybavuji jejich debutní CD, které před časem vyšlo na labelu Waking the dead, stejně jako nová deska “Echoes od desolation“, které bude patřit několik následujících řádků. Krom výše zmíněného tuzemského labelu se na vydání podílely Forced expression recs. a německý Truemmer pogo recs. Když jsem poprvé viděl obal, ihned se mi vybavila krajina z filmu Markéta Lazarová. Černobílá fotka temného lesa či mokřiny, je to klišé, ale ke kapelám podobného ražení to celkem sedí nebo už jsem si na to snad zvyknul? Fotka na zadní straně se mi líbí o dost víc. LP vyšlo na vkusném čirém vinylu ve tři sta kusovém, ručně číslovaném nákladu s download kódem, který se dá velmi lehce ztratit. Já jsem si ho všimnul, až když se mi nalepil na moji upocenou, bosou nohu. “Echoes of desolation“ obsahuje šest temných opusů na každé straně po třech zářezech. Předem říkám, že na poslech podobných kapel musím mít náladu a nepředpokládám, že po dopsání recenze si tuhle desku budu dennodenně prát do hlavy, tak jak to u některých nahrávek bývá. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem si celkem oblíbil první stranu téhle desky. Ještě než kapela hrábne do svých mocných seker, čeká tě strašidelné intro. Při prvním poslechu jsem se lehce vylekal a zjistil jsem, že není úplně nejlepší si tohle pouštět před spaním. To nejlepší z celé desky přichází hned s prvním songem, který se jmenuje “O přežití“. Black-metal načichlý crust-punkovými kořeny se záhrobním vokálem a celkově nejlépe odsýpající válec celé nahrávky, marně pak čekám ne něco podobného i v následujících válech. Připomíná mi to našince MÖRKHIMMEL, ale u ostatních písniček už tomu tak není. Zbylé songy se nesou v pomalejších tónech, táhlého epického black-metalu s nekonečnými sóly, díky čemuž po obrácení na druhou stranu, mě to začíná uspávat. Celou tu pochmurnou náladu desky dokreslují temné, depresivně laděné texty, které ač na pár řádků, přesně vystihují, to co chtějí sdělit. Poslední skladba je bez textu, čistě instrumentální záležitost, po její dohrání zazní děsivé outro a je konec. Věřím, že pro fandy daného stylu to bude velice dobrá deska, ale v opačném případě bych byl trochu opatrnější.

24.08.14 16:32

EXISTENCE #1/2017 zine
LIKVIDÁTOR komiks