07.04.2018 / Plzeň - Garáž
DIS-K47, THALIDOMIDE a další

SICK/TIRED / TRIAC - split LP
BRÜNNER TODESMARSCH - Ilegální lágry, ilegální lidé 10"

Do Řady! - XX Live

Nové DVD kapely Do Řady!, které právě vychází u papagájova hlasatele k dvaceti letům existence, za ten čas se v kapele vystřídalo pár lidí, ale na zvuk to rozhodně vliv nemá, kromě samotného DVD se můžete těšit i na bonusový materiál.

Když se doma šťouráte v nose nebo přemýšlíte o nesmrtelnosti brouka, nejlepším vysvobozením je někam vyrazit, kouknout na nějaký film nebo se zadumat do četby. Pokud se vám doma válí DVD s nějakým živákem, tak jako mě, řešení je na světě. Přesněji DVD kapely Do Řady! se záznamem z jejich koncertu v Bílině k výročí dvaceti let fungování kapely. Kapela Do Řady! vznikla v roce 1978 po rozpadu kapely V3S ve složení V. Volman, J. Kyselka, J, Zemáček, P. Hošek a textař F. Müller, za těch dvacet křížků na krku se v kapele odehrály jisté personální změny a tak z původní sestavy zůstal pouze V. Volman, ale dal se dohromady s P. Rajtorou s kterým zakládal kapelu V3S, další nástroje v současné době obstarávají M. Vlček a D. Městka. Do Řady! hrají svižný punk-rock, který i přes léta, které má kapela za sebou rozhodně nepostrádá rychlé tempo a dravost. Kapela vydala čtyři řadové alba z nichž znám akorát to nejstarší z roku 1991 "Join the army!?" z kterého zazní vály jako "Do řady! ", "Dost nám to vadí" nebo "Gastarbeiter". DVD se může pochlubit parádním obrazem, který snímá více kamer a zvukem, kromě DVD disku v krabičce naleznete i CD na kterém je o tři songy více, součástí je i plakát, můžete se těšit i na bonusový materiál v podobě klipu "Ježíš se na tě dívá", záznamy z jiných koncertů a fotky. Koncert odstartuje úvodním slovem F. Müller a pak už na pódium nastoupí členové kapely v montérkách a helmách, první vál, který se line z reprobeden se jmenuje "Blaničtí rytíři". Podle záběrů koncert navštívilo spoustu lidí, ale netroufnu si tipovat kolik. Jediné co mě tak trochu zaráží je velikost pódia, na kterém se kapela čas od času ztrácí a navíc posluchači jsou daleko, ale postupem času se najde pár odvážlivců, kteří se na něj vyškrabají, ale následně jsou umírněni security, kteří po válu "Ježíš se na tě dívá" musí jen přihlížet jak solné sloupy, když před nimi poguje hejno rozvášněných punkáčů. Největší odvážlivec se ukáže až při posledním válu "Gastarbeiter", který si zazpívá společně s kapelou, ale jen na okamžik. Ke zpestření koncertu se na pódiu ukazují i bývalí členové kapely v čele s P. Vimrem. Celé DVD trvá něco kolem 45 minut a během nich zazní 18 válů z pestrého repertoáru kapely Do Řady!. DVD je k sehnání u Papagájova hlasatele za 290 kaček.

29.01.13 08:09

**************************************
**************************************