***02.11.17 - Plzeň***

VA - Russian Grindcore Apocalypse (FITCAGE / FOREST HUM / SET IT RAW / TSYGUN) - 4-way split MC
FOREST HUM - Innocence MC
HENRY FONDA - Front antinational LP

V DOBĚ MORU - 1330-2015

Deseti-skladbové CD "1330-2015" od brněnských crust-grinderů V DOBĚ MORU...

V DOBĚ MORU je brněnská cháska, jejíž vznik se datuje někdy od roku 2008 a v úplných začátcích používala název DE TIEMPO PESTE. Kapela vyrostla na troskách rozpadnuvších se REAKCE NA ZMĚNU. Nějaký čas tu na postu basáka působil Bobr, který to aktuálně drhne v BRÜNNER TODESMARSCH, ale to jen tak pro začátek, aby v tom byl trochu guláš :-). Nejvíce si V DOBĚ MORU vybavím skrze kompilaci “Brno stále v plamenech“, kde zanechali dvě morové rány. Oba dva songy se objevují i na aktuální nahrávce, kterou kapela vydala vlastními silami někdy v polovině roku a nutno podotknout, že se rozhodně nejedná o odfláknutou práci. Kromě účasti na brněnské kompilaci vydali kluci ještě debutní deseti skladbové CD, které vyšlo taktéž ve vlastní režii v roce 2010. Aktuální materiál pojmenován “1330-2015“ se rozprostírá na ploše něco málo přes čtvrt hodiny. Z reproduktorů se na tebe valí neúnavná crust/grind  rubanice s vysokou kadencí blast-beatů, podpořená metalovými rify, které se nebojí vystřihnout ne jedno chytlavé sólo. Na vokálu se v pravidelných intencích střídá hluboký hrdelní murmur s klasickým ječákem. Místy mám pocit jako bych slyšel novější nahrávky NAPALM DEATH naroubované na učesanější verzi EXTREME NOISE TEROR. Zpěv je v češtině, ale bez přihlédnutí do bookletu se chytat nejspíš nebudeš, kritika dnešní hypermoderní společnosti, která se krok za krokem přibližuje zániku. I přesto, že nahrávka není nikterak dlouhá, mám problém udržet stoprocentní koncentraci po čas jejího poslechu. Jako by chyběl nějaký výraznější záchytný bod, který by to celé rozstřelil a donutil mé sluchovody, aby se více přisály k reproduktorům. Po zvukové stránce je nahrávka nadstandartní a byla pořízena v jihočeském Hellsoundu, možná by neškodilo přihodit více špíny, ale i bez toho to funguje perfektně. CD je zabaleno ve vkusném barevném obalu, který koresponduje s názvem alba. Booklet obsahuje kompletní texty včetně anglických překladů. Nějaký závěr? Poctivá nahrávka vydaná ve vlastní režii kapely, tak se neboj a napiš si o vlastní kus.

01.01.17 17:02

NOISE MASTER #31 zine
SEBESTŘET - Štíty EP