02.11.17

SICKMARK - s/t EP
THE KILL - Make 'Em Suffer LP
STRAFPALNET - Big feelings EP

DEKASTA – Volby bez volby

Debutní nahrávka od crust-punkové sebranky DEKASTA z Uherského Hradiště/Otrokovic...

Tuhle kapelu jsem zaregistroval až díky, této nahrávce, která přišla na recenzi. DEKASTA je čtyřčlenná banda z Uherského Hradiště/Otrokovic, kde najdeš členy IDIOTI NOVÉ DOBY či MASS GENOCIDE PROCESS. Tohle je jejich první nahrávka, která vyšla na labelu WAKING THE DEAD. Deset crust, hc-punkových songů na ploše necelé půl hodiny s kvalitním zvukem ze studia Šopa. Pálené potištěné CD je zabaleno v papírové, barevné krabičce s texty, včetně jejich anglických překladů. DEKASTA ve svých textech mluví srozumitelným jazykem, ve kterých se opírají do konzumní společnosti, nácků, voleb, církve nebo na téma životního prostředí. Celá nahrávka je pojmenována stejně jako poslední song na nahrávce “Volby bez volby“. Zrovna nedávno jsme se s kamarádem bavili a téma, jaký má vliv hraní v předešlých kapelách a následné přenášení určitých postupů do nových projektů, což považuji za přirozený vývoj. Při poslechu DEKASTA mám přesně ten pocit. Jakoby se sešli mé oblíbené kapely a z reproduktorů na tebe hrnou středně tempý crust-punk, s výrazným srozumitelným vokálem, který přesně odkazuje na nahrávky IDIOTI NOVÉ DOBY, crustové, melodické vyhrávky zas dávají vzpomenout na MGP, k tomu ještě připočti basu a bicí, které tepou v d-takt rytmu. Nechci, aby to znělo jako kopírka výše zmíněných kapel, ale tomuhle přirovnání k předešlým bandám se prostě neubráním a v mém případě to jednoznačně beru jako plus celé nahrávky. Většina z deseti songů se nese ve středním tempu se stopáží nad dvě minuty, výjimkou je závěrečný čtyřminutový válec. Po vydání CD z kapely odešel basák a bubeník, takže kapela měla chvilku pauzu, ale teď už je opět kompletní a v plné síle, tak si jí zkus chytnout někde na koncertu. Pokud bys měl zájem o debutní počin, napiš kapele nebo mrkni na stránky labelu WAKING THE DEAD. Celá nahrávka je k poslechu na kapelním bandzone profilu.

24.08.14 16:23

EXISTENCE #1/2017 zine
LIKVIDÁTOR komiks