02.11.17

GETS WORSE - Struggle LP

JUST WÄR –The last goodbye

Debutní nahrávka od Žižkovské bandy JUST WÄR... punková jízda načichlá motorovými výpary.

JUST WÄR je stále poměrně nová kapela, jejíž existenci registruji někdy od konce minulého roku. Čtyřčlenná banda ze Žižkova, jejíž členy si mohl vidět v kapelách DEMARCHE, CLIMAX, EXEKUCE, CRIPPLEKORPS atd. Hned od svého vzniku je kapela dosti koncertně aktivní a rychle se dostala do podvědomí punx. Před pár týdny jim vyšlo za spolupráce několika labelů debutní čtyř skladbové EP pojmenované “The last goodbye“. Kapela to do nás sází ve středním punkovém rytmu po vzoru UK 82 kapel a přimíchává k tomu notnou porci rock´n´roll pasáží ala MOTORHEAD. Oproti CLIMAX nebo DEMARCH, které ti to bude možná připomínat, tu nalezneš více času na oddych a daleko více prostoru pro melodie. To první co mě prásklo přes uši v jinak solidně se rozjíždějícím prvním songu “All guns afire“ je angličtina v textech, která mi v nějakých pasážích tahá za uši. Nejsem žádný angličtinář expert, ale tady mi to prostě nesedí. Radši bych si dal nekompromisně zařvaný český texty. Někdy mám pocit, že se tenhle pokus o “světovost“ míjí účinkem, sorry. Zvuk nahrávky je na můj vkus moc čistý a zároveň utopený, chybí mi tam větší dynamika. Jedná se o první nahrávku a rozhodně nemůžu říct, že by kapela byla nesehraná, jen tam postrádám větší tah na branku, ale určitý hitový potenciál tam je. Nejvíce mě baví poslední válec “Civilisation´s agony“, který jede v tupa, tupa rytmu s dobře zvládnutými sborovými vokály. Jak jsem psal výše na EP jsou čtyři skladby, dvě rychlejší vypalovačky podobné na to co kluci hráli v předešlých kapelách a dva volnější, melodičtější tracky, kde se ty MOTORHEAD prostě nezapřou. Deska je zabalena do slušivého, šedivého kresleného obalu a na celou grafiku nahrávky se dobře kouká. Pokud jedeš v punku model 82, neváhej a jdi do toho, podobných kapel u nás moc nehraje, natož, aby jejich nahrávky vycházely na vinylu.

03.11.15 18:40

ThANX / TŘETÍ STUPEŇ TORTURY – split 10“
BESTHÖVEN / DIS-K47 – split EP