THRASH NIGHTMARE 5

FESTA DESPERATO - Propaganda plodí bomby MC
THE KILL - Make em suffer LP
RISPOSTA - Zaplať si sám LP

DISCARD – Death from above

Další vydařená reedice u Insane society, i tentokrát se jedná o švédskou kapelu... DISCARD - Death from above EP.

DISCARD jsem nikdy výrazněji neposlouchal a kdybyste se mě na ně zeptaly, řekl bych vám, že je to další z nekonečné řady kapel, které na začátek svého názvu narvaly “dis“ po vzoru DISCHARGE. Jenže tyhle chasníci ze Švédska do svých nástrojů začali řezat někdy kolem roku 1985 a to ještě nebylo ono magické “dis“ před názvem kapel tolik okoukané, ovšem s postupem času se z toho stal zaběhnutý trend, který trvá až do dnes. Nicméně teď v roce 2015, už bude každému jasné, odkud vítr fouká. EP DISCARD bude dozajista srdeční záležitostí pana vydavatele, který reedici věnoval dostatečnou péči, což je vidět na luxusně poupraveném, černém, rozkládacím obalu s parádním sítotiskovým potiskem stříbrné barvy, radost pohledět. Singl původně vyšel v roce 1990 na švédském labelu Jesus Kudd records a v roce 2001 se na německém labelu Rødel records dočkal své první reedice. Druhý repress vychází nyní pod hlavičkou tuzemského, aktivního labelu Insane society records. DISCARD sem narvaly šestici songů v rytmu špinavého, učebnicového d-beat/crustu se zahuhlaným vokálem. Titulní “Death from above“ odsýpá v rychlém tempu a dost mi evokuje anglány DOOM. Zbylé dva válce na áčku nejsou tolik přímočaré, ale pozornost si dozajista získají kytarovými sóly. Ovlivnění DISCHARGE je bez diskuze. Ani na druhé straně kapela nesundává nohu z plynu, bicí stále tepou věrni d-takt rytmu a kytary řežou ostošest. Ostatně věřím, že ti kteří si singl pořídí, nečekají nic nového, ale léty prověřenou klasiku stylu. Kvalita zvuku odpovídá době nahrávky, takže když to vohulíš o něco víc, tak ti pak bude pískat v uších a o to přeci jde, ne? Všechny songy na singlu jsou sebrány z kazetového dema “Sound of war“, které si kapela vydala sama v roce 1985. Sestavu DISCARD tvořila pětice seveřanů, z nichž nejpovědomější ti bude dvojice Åke a Chrille, kteří se potkali i v dalších kapelách jako MOB 47, PROTES BENGT nebo v novějších DESPERAT. Vyšlo v nákladu 418ks na černém a 100ks na šedivém vinylu. Šedivý vinyl bude součástí chystaného limitovaného boxu s dolisy PROTES BENGT EP a MOB 47 EP.

04.03.15 16:55

**************************************
**************************************