BLOODY PHOENIX / SEITAN - split EP
INSOMNIA ISTERICA / GROSSEL - split EP

BORN FOR SLAUGHTER / MYTERI – split EP

Makedonsko-Švédský split dvou kapel, které brnkají na temnou strunu crust-hardcore...

Kostlivci začínají pomalým tempem vypadávat ze skříně a tohle je jeden z nich. Nahrávku jsem dostal na More noise for life, což by nebylo tak hrozný, kdyby to nebylo minulý ročník. Makedonsko-Švédský split dvou kapel, které brnkají na temnou strunu crust-hardcore čemuž napovídá i temný, ponurý černo-šedivo-bílý obal s lesní tématikou. Dvakrát na tebe vybafne jelen se uhrančivým pohledem, tak buď připraven. Vzhledem k chladné sžíravé atmosféře nahrávky to k sobě padne jak ulitý. Deska vyšla začátkem minulého roku v nákladu pět set kusů, v kooperaci šesti Evropských labelů s tuzemským zástupcem v podobě Phobia records, kde je deska stále k sehnání. Celkem dlouho mi trvalo, než jsem nahrávku vstřebal a vycítil silné momenty obou kapel. Tahle deska není ten typ, že hned od prvního tónu splašeně lítáš po pokoji, i když pár peprnějších pasáží se tu taky najde. Už si nevybavuji, jakou kapelu jsem si dal jako první a taky nemůžu říct, že by jedna nebo druhá kapela byla lepší, takže si vypomůžu obalem, kde jsou jako první psaní BORN FOR SLAUGHTER z Makedonie. Nervní atmosféru startuje vybrnkávání na nezkreslenou kytaru, krátká vazba a pak se naplno roztočí kola zloby temného crust-hardcore s hutným zvukem a metalickými kytarami. Nikam nepospícháme, tady plujeme v pomalejších místy až bahenních tocích, které tě stahují ke dnu svojí tíživou atmosférou. Melodie ze začátku songu se vynořuje i na konci tracku, kde patří k tomu nejlepšímu momentu první skladby. Ponurá, beznadějná situace a prázdnota. I v druhé skladbě se rozjezdu ujímá kytara, ke které se plynule připojují hutné bicí s dunivou basou a společně chystají ornou půdu pro rozjezd regulérního d-takt kolovratu, kterému ještě předchází pár výkřiků, a už frčíme z kopce. Po času opět přehazujeme výhybku, zpomalujeme a brodíme se v tom až po uši, žádná lepší budoucnost nás rozhodně nečeká, což se odráží i v ponurých textech. Druhou stranu okupují válečníci se severu MYTERI, kteří jsou díky debutní velké desce u Phobia records o něco provařenější partou. V sestavě najdeš ex-členy ESKATOLOGIA. Žádný schovávačky, kluci jdou rovnou na věc a servírují nám poctivou dávku melodického crustcore se šlapavým rytmem v té nejlepší tradici TRAGEDY, HIS HERO IS GONE nebo DISFEAR, je třeba psát víc? Naléhavá atmosféra podpořená chytlavými melodiemi pulzující v energickém rytmu. Druhá skladba už tolik přímočará není, její základy jsou vystavěny na povedené epické melodii a naléhavém řevu, který celému songu dodává až monumentálních rozměrů, v některých místech mě mrazí. Aktuálně je venku nová dvanácti-skladbová deska “Ruiner“ ve které má opět prsty Phobia records, tak potom mrkni. Povedený split s pochmurnou náladu hodící se k sychravému počasí, které pozvolna přichází. Pokud nosíš nášivky TRAGEDY či FROM ASHES RISE, tak už bys to měl mít dávno doma a na poslouchaný!

29.10.17 14:52

**************************************
**************************************