Fear fest 2018

RAGEOUS INTENT / HORSE BASTARD - split EP
DEAN DIRG - Verpisst LP
ARNOxDUEBEL / DISPARO! - split EP

ARROGANT STATE / SLUTET – split EP

Dvě švédské bandy na jednom kusu asfaltu, krutá d-beat/crust rubačka...

Na letošním Enemy of the sun jsem dostal do ruky jeden z aktuálních titulů, který vyšel u Phobia records a to sice split EP ARROGANT STATE / SLUTET. Nechtěl jsem, aby to dopadlo jako s některými nahrávkami, které mi doma trestuhodně leží třeba i rok a recenze nikde. Takže se do psaní pouštím ještě relativně zatepla hnán zvědavostí, co si na nás kapely ze Švédska nachystali. Přiznávám, že obě bandy jsou pro mě celkem neznámé, i přesto, že SLUTET vyšla minulý rok velká deska “När helvetet brunnit mot sitt slut“ u Insane society. No nic, to jen tak na rozehřátí a pojďme do toho. První zakouším čtyřčlennou chásku ARROGANT STATE. Jehla se zařezává do drážky a obratem se na mě valí nelidský řev jakožto nájezd do prvního songu… kurva, ten zvuk nahrávky mě rozsekává hned na první poslech. Hrubá, špinavá d-beat/crust jízda a když k tomu připočteš ještě raw-vokál, tak to má koule jak hovado! Kapela hned od začátku přitlačuje plynový pedál prudce k zemi, aby v závěru prvního songu mohla lehce polevit, nechat vyniknout chytlavý rif, který ukončuje víření bicích, krátce to opět sesekat a první track je za námi. Druhý song o válečných obětech začíná pozvolněji nosnou melodií, která následně vygraduje v hrubou d-takt rubačku. Než se stačíš rozkoukat, tak je konec. Celou nahrávku pohání zprasenej zvuk, neúnavně tepající bicí jakožto motor celé kapely a řádně zkreslený kytary, který zároveň nezapomínají solit za uši beroucí melodie. Na pozadí je slyšet vliv Švédských veličin jako WOLFBRIGADE či VICTIMS. Sečteno, podtrženo ARROGANT STATE jsou pro mě příjemným překvapením! Obracím desku a na přetřes jdou švédští bratři ve zbrani SLUTET. All-stars sestava složená ze členů 3 WAY CUM, UNARMED a WARCOLLAPSE. Ostřílení borci, kteří rozhodně neřekli poslední slovo. Oproti kolegům z druhé strany mají čistější zvuk a tempo nám o něco opadlo, avšak hitový potenciál tam je o tom žádná! Refrény jsou stavěný na pořádné halekačky. Hodně se mi líbí jakási staroba v jejich podání d-beat/crustu, která je z toho cítit na sto honů. Vokály mi nasazením a zběsilostí evokují UK punk kapely. Skandování v prvním songu “MDMA“ mi nutí zatínat ruku v pěst! Přestože jsou SLUTET ze Švédska a vliv WARCOLLAPSE je neoddiskutovatelný, tak v tom slyším i americký bandy jako MASSKONTROLL nebo DEATHRAID, ale kdo ví, třeba se pletu, lepší bude si to někde ověřit! Stejně jako kolegové z druhé strany i SLUTET se prezentují dvěma výstřely. Příjemný split, kdy to každá kapela hrne podle svého, avšak věrni ortodoxnímu d-taktu. Deska vyšla v nákladu pět set kusů, z toho sto kousků na zeleném vinylu. Klasický rozevírací obal, který o dost lépe zvládli ARROGANT STATE. Černo-bílá klasika v rámci stylu s oběšencem na titulní straně, uvnitř texty na podkladu koláž z fotografií kapely. SLUTET mají úsporně barevnou fotku z léčebny a černo-bílý vnitřek s absencí textů, dalo by se říct minimalistický, ale mě to přijde odfláknutý. Pro zaryté dis-maniaky, naprostá dispovinnost!

29.10.17 15:08

PREDČASNÁ VZBURA #10 zine
MEDICATION TIME / MENTAL TENSION – split EP